Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met Ashkan Heydari over LTP's toekomstgerichte benadering van meubelproductie

''We staan klaar om retailmerken te helpen betere producten sneller op de markt te brengen''

In een exclusief interview deelt Ashkan Heydari, Chief Business Development Officer bij LTP – de wereldwijde productiepartner – hoe LTP de retailmarkt opnieuw betreedt met hernieuwde energie, geavanceerde digitale tools en een gedurfde visie op de toekomst van meubelproductie.

Met meer dan 30 jaar ervaring in op maat gemaakt gestoffeerd meubilair, combineert LTP vakmanschap met innovatie om designmerken te helpen inspelen op de snel veranderende marktvraag. "Het is onze ambitie om de meest betrouwbare, flexibele en vooruitstrevende productiepartner in de sector te zijn," vertelt Ashkan aan InteriorDaily.

© LTP Group

Flexibiliteit ontmoet snelheid
In een sector die wordt gedreven door snel veranderende consumentenvoorkeuren en onzekerheid in de toeleveringsketen, zet LTP vol in op flexibiliteit. Met productiefaciliteiten in Litouwen en Mexico stelt het bedrijf merken in staat om snel en responsief op te schalen.

"Wij bieden een wereldwijd, flexibel productieplatform," leggen ze uit, "waarmee onze klanten een strategische balans kunnen vinden tussen speed-to-market, kostenoptimalisatie en ketenveerkracht."

De terugkeer naar retail is meer dan een zakelijke ommezwaai; het is een antwoord op wat LTP ziet als belangrijke verschuivingen in de sector: de toenemende vraag naar maatwerk, kortere doorlooptijden en gelokaliseerde productie.

"Nearshoring en ketenveerkracht zijn niet langer optioneel. Klanten verwachten hoge beschikbaarheid en snelle, betrouwbare levering – vooral in retail," zegt LTP.

Technisch aangedreven vakmanschap
Hoewel LTP zijn wortels in hoogwaardig vakmanschap heeft behouden, is het allesbehalve traditioneel. De aanpak van het bedrijf combineert lean manufacturing met geavanceerde digitale tools om een soepel en efficiënt productontwikkelingsproces te realiseren.

"Wij behoren tot de snelste en meest flexibele ontwikkelaars op de markt," zeggen ze, mede dankzij innovaties zoals 3D-scanning, digitale omslagconstructie en e-sample workflows.

Ook de productie zelf is in ontwikkeling.
"We investeren in automatisering, waaronder robotgestuurde bewerkingen en geautomatiseerd naaiwerk – maar altijd zonder concessies te doen aan het vakmanschap en de aandacht voor detail die kenmerkend zijn voor eersteklas meubilair," benadrukt Ashkan.

Lees hier het complete interview op InteriorDaily

© LTP Group