Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Action waardevolste retailmerk van Nederland

Discounter Action is uitgeroepen tot het meest waardevolle retailmerk van Nederland, met een merkwaarde van ruim 4,8 miljard dollar. Dat blijkt uit het Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands Report 2025. De merkwaarde van Action steeg met 52 procent ten opzichte van vorig jaar.

© Dreamstime
In de totale ranglijst staat Action op de zesde plaats, achter onder meer Booking.com (1), Heineken (2) en ING (3). Action onderscheidt zich volgens Kantar door het bieden van lage prijzen en gemak. De groei is mede te danken aan de uitbreiding met 352 nieuwe winkels in 2024, waaronder de eerste vestigingen in Roemenië en Portugal.

Andere retailmerken in de top 30 zijn onder andere Coolblue (15), Rituals (16), Bol (17) en Hema (23). Rituals valt op met een merkwaardestijging van 33 procent, onder meer door internationale groei, vooral in Azië.

Het rapport van Kantar is gebaseerd op financiële gegevens en consumentenonderzoek onder circa 57.000 respondenten.

Publicatiedatum: