LVMH, het Franse luxeconcern achter merken als Fendi Casa, Louis Vuitton, Dior en Sephora, heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetdaling van 3 procent geboekt. De totale omzet kwam uit op 20,3 miljard euro, tegenover 20,9 miljard euro in dezelfde periode vorig jaar.
De terugval is vooral toe te schrijven aan de tegenvallende resultaten in Azië, waar de omzet met 11 procent daalde. Europa liet juist een lichte groei zien van 2 procent.© Fendi Casa
Volgens LVMH speelt het wereldwijde geopolitieke klimaat een grote rol in de afname. Het bedrijf verwijst onder meer naar onzekerheid over mogelijke nieuwe importheffingen van voormalig Amerikaans president Donald Trump. Daarnaast blijft de luxemarkt wereldwijd onder druk staan, wat de prestaties van het concern beïnvloedt.
Als reactie op de veranderende marktomstandigheden heeft LVMH de topstructuur bij meerdere merken aangepast. Onder andere bij Fendi Casa, Louis Vuitton, Christian Dior Couture, Loro Piana en Kenzo vonden in maart en april bestuurswissels plaats.
Meer informatie:
Fendi Casa
www.fendicasa.com