Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet moederbedrijf Fendi Casa blijft dalen

LVMH, het Franse luxeconcern achter merken als Fendi Casa, Louis Vuitton, Dior en Sephora, heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetdaling van 3 procent geboekt. De totale omzet kwam uit op 20,3 miljard euro, tegenover 20,9 miljard euro in dezelfde periode vorig jaar.

De terugval is vooral toe te schrijven aan de tegenvallende resultaten in Azië, waar de omzet met 11 procent daalde. Europa liet juist een lichte groei zien van 2 procent.

© Fendi Casa
Volgens LVMH speelt het wereldwijde geopolitieke klimaat een grote rol in de afname. Het bedrijf verwijst onder meer naar onzekerheid over mogelijke nieuwe importheffingen van voormalig Amerikaans president Donald Trump. Daarnaast blijft de luxemarkt wereldwijd onder druk staan, wat de prestaties van het concern beïnvloedt.

Als reactie op de veranderende marktomstandigheden heeft LVMH de topstructuur bij meerdere merken aangepast. Onder andere bij Fendi Casa, Louis Vuitton, Christian Dior Couture, Loro Piana en Kenzo vonden in maart en april bestuurswissels plaats.

Meer informatie:
Fendi Casa
www.fendicasa.com

Publicatiedatum: