Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Massale respons op meldpunt variabele energiecontracten: 75.000 aanmeldingen in 48 uur

De Consumentenbond heeft binnen twee dagen na lancering van het meldpunt voor variabele energiecontracten al meer dan 75.000 meldingen ontvangen. Deze overweldigende respons toont aan hoeveel Nederlanders zich mogelijk benadeeld voelen door hun energieleverancier.

© Consumentenbond
Volgens de Consumentenbond blijkt uit een uitspraak van het Gerechtshof dat energieleveranciers de afgelopen jaren hun variabele tarieven verhoogden op basis van oneerlijke voorwaarden. Hierdoor zouden miljoenen consumenten onterecht te veel hebben betaald voor hun energie.

Petra van de Aa, expert duurzaamheid en belangenbehartiging bij de Consumentenbond: "Met het meldpunt willen we in kaart brengen hoeveel mensen daadwerkelijk gedupeerd zijn en hoe groot de financiële schade is. Het uiteindelijke doel is compensatie afdwingen van energieleveranciers die onterecht prijsverhogingen doorvoerden."

De bond roept alle consumenten met een variabel energiecontract in de afgelopen vijf jaar op om zich te melden via het meldpunt.

Meer informatie:
Consumentbond
www.claimservice.nl

Publicatiedatum: