We zijn gewend dat klanten naar onze gastvrije winkel komen vanwege ons gevarieerde aanbod op maar liefst 10.000 m², maar met Showroommodellen ontdekten we een nieuwe markt, trapt Sander Jurjens van Haverkort Interieurs af. Klanten uit heel Nederland en België vinden ons nu online, zelfs voor grote aankopen. Dankzij deze samenwerking verkopen we onze showroommodellen sneller en bereiken we klanten die we anders nooit hadden ontmoet. Een nieuwe kans voor onze woonbeleving.© Showroommodellen.nlHerman Haverkort & Sander Jurjens.
Voorheen moesten klanten naar de winkel komen om de showroommodellen van Haverkort te bekijken in de koopjeskelder. Vier jaar geleden werd deze oppervlakte voor nieuwe concepten vrijgemaakt en dus moest Haverkort Interieurs op zoek naar een nieuw verkoopkanaal. Via een collega in de branche kwamen ze in contact met showroommodellen.nl. We waren eerst sceptisch, vertelt Sander. Online grote aankopen doen was niet iets waar wij bekend mee waren. Maar al snel zagen we de voordelen: onze meubels kwamen ineens onder de aandacht van klanten in de Randstad, Limburg en België, op plaatsen waar we anders nooit klanten vandaan zouden halen. Dankzij showroommodellen.nl heeft Haverkort dus zijn bereik enorm vergroot. We zagen dat modellen bovengemiddeld snel verkocht werden en dat klanten uit het hele land bestellingen plaatsten. Het hogere segment verkoopt vaak het snelst, omdat mensen al precies weten wat ze willen. Ze hebben een Leolux-bank ergens gezien, weten hoe hij zit en zoeken een kans om hem voordelig aan te schaffen. Maar ook in het lagere segment, zoals Feelings, zien we dat klanten online meubels ontdekken die ze mooi vinden en een aankoop doen.
Efficiënte en snelle afhandeling
Showroommodellen.nl werkt heel efficiënt. We zorgen dat onze productfoto's en omschrijvingen zo volledig mogelijk zijn: duidelijke beelden van het meubelstuk, detailfoto's en een nauwkeurige beschrijving van de staat en materialen. What you see is what you get en dat wordt gewaardeerd door de klant. Een ander groot voordeel is de snelheid van levering. Er zijn mensen die niet maanden willen wachten op een nieuw meubelstuk. Onze showroommodellen kunnen we binnen twee weken leveren, soms nog sneller als de klant het zelf ophaalt. De afhandeling verloopt soepel via het serviceteam van Showroommodellen.nl en transportpartner INTERNATIONALE MEUBELTRANSPORTEN F GERING. We hoeven alleen maar een orderbevestiging te sturen. Gering plant een afspraak met de klant en regelt de levering. Alles wordt keurig afgehandeld, zonder dat wij er extra werk aan hebben.
In elke levensfase
Haverkort Interieurs in Steenwijksmoer bestaat volgend jaar 90 jaar en heeft door de decennia heen een sterke reputatie opgebouwd in de woonbranche. Naast de eigen collectie met grote merken als Leolux en Bert Plantagie biedt het bedrijf nog twee sterke concepten aan: Montèl en Feelings. Deze aanpak zorgt ervoor dat klanten in elke levensfase bij Haverkort terechtkunnen, van de eerste meubels als mensen op zichzelf gaan wonen tot high-end designstukken voor de rest van hun leven. Onze visie is dat we klanten een leven lang kunnen voorzien van een complete inrichting die past bij hun situatie en wensen, vertelt Sander. Feelings is ideaal voor starters, Montèl voor wie een stap verder wil zetten en uiteindelijk kiezen velen voor grote merken als Leolux of Bert Plantagie. En dankzij showroommodellen.nl kunnen we nu ook onze showroommodellen snel en efficiënt aanbieden aan een brede doelgroep.
Een gastvrije beleving op een unieke locatie
Gelegen in een klein Drents dorpje bij Coevorden is Haverkort Interieurs geen winkel waar je toevallig langskomt. Klanten komen speciaal naar ons toe. We zorgen dan ook altijd voor een warm en gastvrij welkom, zegt Sander. Elke klant krijgt een persoonlijke ontvangst met een kop koffie, want wij willen niet dat mensen het gevoel hebben dat ze 'gewoon' een winkel binnenstappen. Onze winkel van 10.000 m² biedt alles op het gebied van wonen: van vloeren en raamdecoratie tot zitmeubelen en vloerkleden. Wij kunnen een complete woonervaring bieden. De combinatie van hospitality en deskundig interieuradvies maakt Haverkort Interieurs uniek. We onderscheiden ons door de manier waarop we klanten begeleiden. Niet opdringerig, maar als adviseurs die pas verkopers worden als de klant er klaar voor is. Dit persoonlijke contact speelt ook een rol bij de online verkoop. Sommige klanten willen een showroommodel eerst fysiek of digitaal bezichtigen. Voor ons een ideale kans om onze gastvrijheid te laten zien en hen een woonbeleving te bieden die ze op weinig plekken ervaren.
Altijd up-to-date
Voor Haverkort Interieurs heeft de samenwerking met showroommodellen.nl een nieuwe dimensie toegevoegd aan hun service. Sander besluit: Het biedt ons een extra verkoopkanaal zonder dat het ten koste gaat van onze winkelervaring. Klanten profiteren van scherpe prijzen en snelle levering, terwijl wij ons kunnen blijven focussen op ons vak: het bieden van deskundig interieuradvies en een gastvrije woonbeleving in onze inspirerende en altijd up-to-date winkel.
Meer informatie:
Haverkort Interieurs
www.haverkort-interieurs.nl
Showroommodellen
www.showroommodellen.nl