Action is voor het derde opeenvolgende jaar uitgeroepen tot de favoriete winkelketen van Frankrijk, volgens het jaarlijkse consumentenonderzoek van adviesbureau EY-Parthenon. De Nederlandse discounter versloeg hiermee grote concurrenten zoals de bouwmarkt Leroy Merlin, die de tweede plaats behaalde, en sportwinkel Decathlon op de derde plaats.
Op de lijst van de tien best beoordeelde winkelketens staan maar liefst zeven Franse merken. Naast Action zijn ook IKEA (plaats 6) en McDonald's (plaats 9) de enige niet-Franse bedrijven die in de top 10 voorkomen.© Dreamstime
Action werd bovendien uitgeroepen tot winnaar in de categorie 'Dagelijkse producten'. Wouter De Backer, algemeen directeur van Action Frankrijk, reageerde verheugd: "We zijn ontzettend blij om te zien dat onze Franse klanten het winkelen bij Action omarmen."
Het onderzoek, dat werd uitgevoerd onder meer dan 12.000 Franse consumenten van 18 jaar en ouder, richtte zich op het 'fan-percentage' – het aantal klanten dat zichzelf als fan van een winkel beschouwt. Action, dat sinds 2012 actief is in Frankrijk, heeft momenteel meer dan 860 winkels en vijf distributiecentra in het land.
Bron: RetailTrends