Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

EK Retail viert 100-jarig bestaan met actie voor Prinses Máxima Centrum

2025 is het jaar waarin EK Retail haar 100-jarig jubileum viert. De retailserviceorganisatie - actief in Nederland, Duitsland en Frankrijk - gebruikt dit moment om te reflecteren en 'terug te geven' aan de maatschappij. De eigenaar van winkelformules als Intersport, Hubo en Libris/Blz. lanceert daarom een internationale liefdadigheidscampagne om zo veel mogelijk geld op te halen voor toonaangevende kinderkankerinstituten in Europa. In Nederland is dat het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie.

"Het 100-jarig bestaan verdient uiteraard een viering, maar het betekent veel meer voor ons. Het is een kans om onze lokale ondernemers, leveranciers en medewerkers te verenigen in een gedeelde visie voor de toekomst van lokale retail", licht Chief Retail Officer (CRO) van EK Retail Gertjo Janssen toe.

"We opereren in uitdagende tijden, al jaren, daarom is het goed om te reflecteren. Waar staan we, hoe zijn we hier gekomen, welke ontwikkelingen denken we richting de toekomst te zien? Dat heeft ons tot drie speerpunten gebracht: mensen, verbinding en beweging."

© Prinses Máxima Centrum

'Leven van mensen verrijken'
EK grijpt het jubileum dan ook aan om 'terug te geven' aan de maatschappij waarin zij leeft en werkt. "'Het leven van mensen verrijken' is onderdeel van EK's missie. Dit doen we door lokale ondernemers te inspireren en ondersteunen, maar nu gaan we nog een stapje verder", aldus Janssen.

Daartoe zet EK zich met een liefdadigheidsactie in verschillende Europese landen in voor toonaangevende kinderkankerinstituten. In Nederland is dat het Prinses Máxima Centrum, het grootste kinderkankercentrum van Europa. Doel is om bij te dragen aan de missie van het Maxima: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. EK Retail en het Prinses Máxima Centrum hebben al een prettige samenwerking en breiden dat met deze campagne verder uit.

De retailorganisatie organiseert gedurende het jaar verschillende fondsenwervende activiteiten voor retailpartners en medewerkers. Zo loopt een team van INTERSPORT de Nijmeegse Vierdaagse om zo veel mogelijk donaties op te halen en hebben medewerkers afgelopen weekend meegedaan aan de 538 Ochtendrun. Die werd dit jaar georganiseerd naar aanleiding van Jade Kops, die als 14-jarige hoorde dat ze aan een zeldzame vorm van kanker lijdt. Ook doet de organisatie zelf een donatie aan het eind van dit jaar.

© Prinses Máxima Centrum
De inzamelingsactie is via deze link te volgen.

Publicatiedatum: