Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
ProSale Retail helpt woonwinkels aan topverkopers

Daan Antonissen: "Meer omzet begint met beter personeel"

© ProSale RetailIn een tijd waarin woonwinkels zich meer dan ooit moeten onderscheiden van online concurrentie, draait alles om beleving en persoonlijk contact tussen verkoper en klant. Maar dat lukt alleen met de juiste verkopers op de vloer, en laat die nou net moeilijk te vinden zijn. Daarom introduceert ProSale Retail een oplossing: Het leveren van direct inzetbare topverkopers, allemaal met ervaring in de branche en dus direct effect op de omzet, aldus medeoprichter Daan Antonissen (zie foto links).

Verkopers maken het verschil
Veel ondernemers in de woonbranche herkennen het probleem: een mooi ingerichte winkel, goed assortiment, marketing die draait op volle toeren, maar onvoldoende omzet. Waarom? Omdat de winkel bemand wordt door verkopers die niet het verschil maken. ProSale Retail speelt in op dat probleem. Door zich eigen volledig te richten op verkopers voor woonwinkels, heeft ProSale een grote voorsprong m.b.t. kennis van de markt t.o.v. andere uitzendbureaus in deze branche. Geen eindeloze sollicitatieprocedures, geen wekenlange inwerktrajecten, maar verkopers die vanaf dag één presteren.

"Onze mensen hebben ervaring in interieur, zijn communicatief sterk, klantgericht en vinden verkopen een vak. Ze vinden verkopen ook gewoon heel leuk en dat is misschien wel het belangrijkst!", zegt Daan Antonissen van ProSale. "We leveren geen massa, maar echt goede kandidaten die winkels kunnen helpen in hun omzet en beleving op de vloer."

Slechte verkoper, slechte omzet
Een goede verkoper maakt een erg groot verschil. Waar een gemiddelde medewerker een klant zijn vragen beantwoord, weet een topverkoper te overtuigen, vertrouwen te winnen en daadwerkelijk te verkopen. Onderzoek binnen de sector laat zien dat een sterke verkoper gemiddeld twee keer zoveel omzet realiseert als een minder presterende collega.

Niche-expertise als kracht
Wat ProSale bijzonder maakt, is de bewuste keuze om zich volledig te richten op één specifieke niche: de woon- en lifestylebranche. In een markt waar personeelsbureaus vaak breed inzetten, kiest ProSale juist voor focus. "Woonwinkels vormen een relatief klein deel van de retailmarkt", vertelt Antonissen. "Juist daarom kiezen we ervoor om alléén te doen waar we echt goed in zijn. We willen mensen en winkels op een duurzame manier helpen — en dat lukt alleen als je de branche van binnen en buiten kent."

Die specialisatie betekent dat ProSale de taal van de woonwinkel spreekt. Ze begrijpen de dynamiek op de vloer, de klanttypes en het belang van sfeer en goede verkopers. Hierdoor kunnen ze snel schakelen én écht ervaren verkopers vinden.

Uitzenden flexibel inzetbaar, zonder risico
ProSale bied ook uitzendkrachten aan. Voor de winkelier betekent dit: geen risico op doorbetaling bij ziekte, geen administratieve rompslomp en alleen betalen voor de gewerkte uren. "Dat geeft de mogelijkheid om zoveel meer kwaliteit op de werkvloer te hebben staan", aldus Antonissen.

Tegelijkertijd wordt de kwaliteit scherp bewaakt. ProSale hanteert een streng selectieproces waarbij gemiddeld slechts 1 op de 25 kandidaten wordt aangenomen. Alleen wie beschikt over aantoonbare verkoopervaring, overtuigingskracht en klantgevoel maakt kans.

Voor zelfstandige winkels én ketens
Of het nu gaat om een stand alone woonwinkel, een franchiseformule of een landelijke keten: ProSale levert ervaren verkopers die passen bij het DNA van de winkel. Er wordt per locatie gekeken naar het type klant, het productaanbod en de stijl van verkopen.

Winkelmanagers waarderen vooral de korte lijnen, de snelheid van plaatsing en de hoge kwaliteit van de kandidaten.

Over ProSale Retail
ProSale is een gespecialiseerd personeelsbureau dat zich volledig richt op verkoop in de retail. Met een unieke focus op woonwinkels en lifestyle-retail levert het bedrijf uitsluitend topverkopers die direct inzetbaar zijn. ProSale is actief in Nederland en groeit hard dankzij haar niche-aanpak en bewezen resultaat:
1 branche, 2 oplossingen:
Uitzenden – Risicoloos topverkopers op de vloer, direct inzetbaar en flexibel.
Werving & Selectie – Liever zelf in dienst? Wij vinden de top kandidaat die perfect past bij jouw winkel.

Meer informatie:
ProSale Retail
Graaf Engelbertlaan 75
4837 DS Breda
+31 852127554
info@pro-sale.nl
www.pro-sale.nl