Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met Hervé Gregoir, eigenaar & CEO Gregoir Group:

''Van 30 jaar ervaring in exclusieve autoverkoop naar introductie van luxe lifestyle merk''

Bij Gregoir Lifestyle draait alles om verfijnd leven, denk aan vakmanschap, innovatie en tijdloos design met een frisse, moderne twist. ''We zijn al 30 jaar toonaangevend in de Belgische autoverkoop en vertegenwoordigen BMW, MINI, BMW Motorrad, Hyundai, KGM, Suzuki, Cannondale en Specialized. Nu, met Rêve by Gregoir, brengen we die luxe-ervaring niet alleen naar auto's, maar ook naar het hart van interieurs. Onze collecties combineren erfgoed met hedendaagse elegantie, vieren wereldwijd vakmanschap en partnerschappen en maken luxe tegelijkertijd toegankelijker,'' vertelt Hervé Gregoir, eigenaar en CEO van de Gregoir Group in een exclusief interview met Wonen360.

© Gregoir LIfestyle B.V.Hervé Gregoir, Eigenaar & CEO van de Gregoir Group. Fotocredits: Alexander D'Hiet.

Wat heeft u geïnspireerd om Rêve by Gregoir op te richten en wat was uw visie bij de start?
''Rêve by Gregoir werd geboren uit een eenvoudig maar gedurfd idee: waarom stoppen bij auto's als we luxe leven opnieuw kunnen definiëren? We wilden een lifestylemerk creëren dat niet alleen België omvatte, maar ook persoonlijk en authentiek was en diep verbonden met vakmanschap. De aankoop en restauratie van het 18e-eeuwse Kasteel Diependael opende een wereld van mogelijkheden: het is nu onze creatieve hub waar dromen (of "rêves") vorm krijgen. Voor mij gaat het om meer dan alleen meubels; het gaat om het creëren van ervaringen en stukken die een verhaal vertellen.''

© Gregoir LIfestyle B.V.18e-eeuwse Kasteel Diependael.

Wat onderscheidt Rêve by Gregoir van andere interieurmerken?
''Wij doen niet aan luxe in koekjesvorm. Rêve by Gregoir combineert het beste van ouderwets vakmanschap met vooruitstrevend design. We werken samen met merken als Camerich en Geodesis Parfums, maar creëren ook onze eigen GR Collectie voor binnen en buiten. Onze focus? Tactiele ervaringen, prachtige materialen en verhalen vertellen door middel van design. Ons motto: "Wakker worden met een vernieuwde droom".''

Voor welke uitdagingen stonden jullie bij het opzetten van Rêve en hoe heeft u die overwonnen?
''Zoals elke grote reis begon het met één stap, en heel veel moed. Ons bedrijf is gebouwd op vertrouwen, loyaliteit en een menselijke band, en we wilden dat Rêve diezelfde waarden zou belichamen. De uitdaging? Trouw blijven aan ons DNA en tegelijkertijd een nieuwe branche betreden. De oplossing? Steunen op het ongelooflijke team en de partners die onze visie delen. Uiteindelijk draait luxe niet om prijskaartjes, maar om passie, authenticiteit en de mensen erachter.''

Hoe heeft Rêve zich ontwikkeld sinds de lancering en wat waren de belangrijkste groeimomenten?
''We zetten nog steeds kleine stapjes, maar elke beweging is opzettelijk. Van het lanceren van de GR Collection tot het smeden van partnerschappen met Europese ambachtslieden, het is een spannende rit geweest. Ik ben niet op zoek naar "de grootste" of "de snelste", ik wil een merk bouwen waar mensen echt van houden en zich mee verbonden voelen.''

© Gregoir LIfestyle B.V.

Hoe heeft de samenwerking met Europese ambachtslieden in Portugal bijgedragen aan de kwaliteit en het ontwerp van de collectie?
'De ambachtslieden van Portugal zijn als de sterrenchefs van de meubelmakerij - meesters in hun vak. Hun eeuwenoude technieken geven onze meubels diepte, textuur en ziel. Elke ronding, elke afwerking, elke steek vertelt een verhaal. Dit is luxe met een ziel.'

Ziet u uitbreiding naar andere productcategorieën of markten in de toekomst?
''Absoluut! Rêve gaat niet alleen over interieurs, het gaat over een manier van leven. We willen uitbreiden naar woonaccessoires, meubels en zelfs beauty en wellness. Als het de manier waarop mensen leven en zich voelen verbetert, staat het op onze radar.''

© Gregoir LIfestyle B.V.

Welke trends en ontwikkelingen in de interieurbranche volgt u op de voet en hoe speelt Rêve daarop in?
''Bij ons draait alles om stille luxe - subtiel, van hoge kwaliteit en gedreven door vakmanschap, zonder opzichtige logo's. We hebben ook het een en ander geleerd over duurzaamheid en digitale innovatie. Onze achtergrond in de auto-industrie heeft ons ook het een en ander geleerd over duurzaamheid en digitale innovatie, dus dat verweven we in Rêve door het bouwen van een transparante, naadloze online ervaring voor onze klanten en retailers in heel Europa.''

Wat zijn de korte- en langetermijndoelstellingen voor Rêve by Gregoir en de GR Collectie?
''Op korte termijn: onze naamsbekendheid vergroten, onze collecties verfijnen en de samenwerking met interieurontwerpers en architecten verdiepen. Op lange termijn zal Rêve by Gregoir uitgroeien tot een volwaardig lifestylemerk waarin interieurs, gastvrijheid en luxe ervaringen op maat naadloos in elkaar overvloeien.''

© Gregoir LIfestyle B.V.

Tot slot, is er nog iets dat u graag wilt delen?
''Wij geloven dat elke ruimte een verhaal vertelt - en wij zijn er om die verhalen onvergetelijk te maken. Rêve gaat niet alleen over meubels; het gaat over het inspireren van een manier van leven waar authenticiteit, schoonheid en vakmanschap heersen. We zijn nog maar net begonnen en we willen graag dat u deel uitmaakt van deze reis. Want wie wil er nu niet wakker worden met een vernieuwde droom? We durven de dingen anders te doen...''

Meer informatie:
Gregoir Lifestyle
Tervuursesteenweg 511
1982 Elewijt, België
reve@gregoir.com
www.gregoir.com