Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marktdata.nl brengt Vloerbedekking Marktmonitor 2025 uit

Onderzoeksrapport onthult harde feiten over consumentvoorkeuren en marktverhoudingen

De Vloerbedekking Marktmonitor 2025 van Marktdata.nl biedt inzicht in de oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument met betrekking tot vloerbedekking, de marktposities van de belangrijkste aanbieders (merken, winkelformules en verkoopplatformen) per soort vloerbedekking en de ontwikkelingen daarvan in de afgelopen vier jaar. Daarnaast worden prognoses geschetst voor het komende jaar met behulp van intelligente extrapolatie.

Het onderzoeksrapport bevat marktinformatie over de markt voor vloerbedekking in Nederland en is uitermate nuttig en interessant voor de afdelingen algemeen management, marketing en productontwikkeling van toeleveranciers in de vloerenbranche en branche gerelateerde organisaties.

© Dreamstime
Analyse van Google big data
Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar (2021 t/m 2024) is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van vloerbedekking? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke soorten vloerbedekking en productkenmerken wordt er gezocht en wat zijn de verschuivingen in de markt? In de analyse is tevens het zoekvolume van aanbieders op het gebied van alle soorten vloerbedekking in kaart gebracht (merken, winkelformules en verkoopplatformen).

Het onderzoeksrapport bestaat uit 13 hoofdstukken, te weten vloerbedekking totaal, vloerkleden, tegels, laminaat, pvc-vloeren, tapijt, matten, vinyl, zeil, parket, houten vloeren, kurkvloeren en onderzoek verantwoording.

Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften.

Online zoekverkeer monitoren
Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het zoekvolume levert concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte en marktverhoudingen tussen aanbieders (merken, winkelformules en verkoopplatformen).

In de Vloerbedekking Marktmonitor 2025 wordt tevens ingezoomd op aanbieders van vloerbedekking. Hierbij worden diverse analyses getoond over merken, winkelformules en verkoopplatformen. Het lijkt misschien verwarrend dat deze met elkaar worden vergeleken en in één overzicht zijn opgenomen, maar dit is een bewuste keuze. Hierdoor wordt namelijk ook direct inzichtelijk welke rol merken, winkelformules en verkoopplatformen ten opzichte van elkaar spelen bij de oriëntatie van de consument op vloerbedekking.

Harde informatie
Het onderzoeksrapport biedt harde informatie over de ontwikkeling van voorkeuren en behoeften van de consument en de marktverhoudingen. Het rapport geeft duiding aan de trends en ontwikkelingen in het zoekvolume over de afgelopen vier jaar en de huidige economische situatie. De analyses zijn uitgevoerd op ruim 163 miljoen Nederlandstalige zoekopdrachten in Nederland en meer dan 22.000 verschillende zoektermen. Met deze data-volumes zijn zeer betrouwbare trends, ontwikkelingen en marktverhoudingen te duiden.

Je krijgt onder meer inzicht in de ontwikkeling van de populariteit van de verschillende soorten vloerbedekking en belangrijke productkenmerken, zoals woonstijl, kleur, materiaalsoort en productopties. Ook krijg je inzicht in de ontwikkeling van de prijsgevoeligheid. Daarnaast toont het onderzoeksrapport, naast een compleet overzicht van de meer dan 100 meest gezochte merken, winkelformules en verkoopplatforms, de jaarlijkse top-10 van meest gezochte aanbieders op het gebied van vloerbedekking per type vloerbedekking.

Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, eens in de paar jaar. Het onderzoeksrapport telt maar liefst 224 pagina's op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd. Standaard wordt het onderzoeksrapport als beveiligd pdf-document geleverd. Een hard copy exemplaar van de marktmonitor is tegen een meerprijs mee te bestellen.

Meer informatie:
Van Es Marketing Services – marktdata.nl
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
0546 45 66 62
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl

Publicatiedatum: