Maandag is de huisshow van bert plantagie van start gegaan, waar ook het gerenommeerde merk Dutch Originals en de jongste loot aan de boom They & Me worden gepresenteerd. Alle drie de merken zijn inmiddels onderdeel van de Plantagie Group, dat op deze manier een bijzonder veelzijdig aanbod in drie marktsegmenten heeft gerealiseerd. Maar hoe presenteer je dat aan al je relaties, als Keulen niet doorgaat? Plantagie koos voor een huisshow. De eerste twee weken is de agenda volledig volgeboekt met afspraken met dealers en andere belangstellenden uit de interieurbranche, dat het succes van het event al bevestigt.
Tijdens de huisshow presenteert bert plantagie, met diverse moderne productielocaties in Europa, onder andere de modulaire bank Rozan, "een grote jongen" ontworpen door Frans Schrofer. De bank biedt diverse combinatiemogelijkheden en uitvoeringen, met opvallende brede biezen die zorgen voor een stoere uitstraling.
© Leo Elenbaas | W360.nlDe ultiem veelzijdige elementenbank Rozan met stoere piping en fauteuil Aïda zijn beide nieuw in collectie en ontworpen door Frans Schrofer.
© Leo Elenbaas | W360.nlBezoekers krijgen een welkomstdrankje naar keuze geserveerd vanaf de bert plantagie-bakfietsbar, 100% dutch design.
Het thema van de huisshow is Smaak, gerelateerd aan het bedrijfsmotto 'Make it yours!. Sandra: "Smaak is subjectief, maar we pretenderen voor elke smaak iets in huis te hebben. Zeker met drie merken met drie heel verschillende stijlen."© Leo Elenbaas | W360.nlMake it yours is het motto van bert plantagie; het BP-atelier biedt volop inspiratie om een meubel helemaal naar wens samen te stellen. Elke woonwinkel kiest hier de uitvoering die het beste bij hem past.
Meest spraakmakend is misschien wel de toevoeging van HPL aan de bert plantagie-collectie, op vrijwel alle tafels. "Dit materiaal is trendy en hoogwaardig tegelijkertijd, goed geprijsd en zeer gebruiksvriendelijk. Bij They & Me maakten we er al prachtige combinaties mee en nu zijn ook bij bert plantagie bijna alle tafels in een aantal prachtige decors verkrijgbaar", somt Sandra op.
They & Me
In de 450 m² grote showroom in Cuijk tonen de drie meubellabels hun collecties, inclusief het nieuwe, kleurrijke en minimalistische merk They & Me, bedacht en opgericht door Demi Plantagie, dochter van Bert Plantagie. Het frisse merk, dat qua prijsstelling rond het middensegment zit, begon tijdens de coronaperiode als online brand en groeide uit tot een volwassen merk met fysieke verkooppunten. "In de afgelopen jaren is het steeds meer gaan leven en inmiddels is het een fris maar volwaardig merk geworden", aldus Sandra, die er ook nauw bij betrokken is. "We zijn er met z'n allen heel erg trots op. We hebben nu zo'n 10 verkooppunten en daar komen er binnenkort nog 4 bij, maar er is zeker ruimte voor meer."
© bert plantagieDemi Plantagie poserend bij de collectie van het label They & Me.
Het merk They & Me breidt zijn collectie uit met de opvallende, hebberig makende stoelenserie HIM & HER. De HIM-stoel is wat stoerder en hoekiger met zijn vierkante frame. Door de extra stiknaden is hij ook wat harder qua zit terwijl de HER-stoel een elegantere en zachtere uitstraling heeft, met ronde buis. Stilstaan bij de definitie van mannelijk en vrouwelijk en de waarde die we daaraan toekennen past helemaal in deze tijd, aldus Sandra. "Het mooie is, dat je met deze stoelen niet hoeft te kiezen: je kunt de HIM heel vrouwelijk stylen en de HER ontzettend stoer, of andersom, of alles in het midden laten. Kies gewoon waar jij je prettig bij voelt, dat is de boodschap. Wij bieden voor elk wat wils, met veertig verschillende poederlakkleuren, waaronder lila en roze."© bert plantagieDe groeiparel van bert plantagie, They & Me, straalt tijdens de huisshow met een compleet eigen collectie incl. de nieuwe modellen HIM & HER en een sterke retailformule.
Dutch Originals
Het label Dutch Originals heeft volgens Sandra een heel mooi aanbod. Het voert onder meer de ontwerpen van W.H. Gispen, W. Rietveld, C.H. Hoffmann, R. Eckhart en de Gebroeders de Wit. In januari nam Bert Plantagie B.V. het bedrijf over.
Hoewel er tijdens de huisshow nog geen nieuwe collectie wordt gepresenteerd, worden enkele highlights getoond, zoals een prachtige tafel uit Milaan en een selectie uit de iconische Gispen Classic-collectie. Het merk richt zich zowel op retail als de projectmarkt.
Om de merkbekendheid van Dutch Originals in winkels te vergroten, werkt het merk aan het concept 'Take a Seat in the Spotlight'. "Met een gele onderlegger en een felle lamp zorgen we ervoor dat onze stoelen extra opvallen in de winkel", legt Ron Kros uit.© Leo Elenbaas | W360.nl Dutch Originals is onlangs overgenomen door bert plantagie en staat nu ook letterlijk in de spotlights in Cuijk.
Toekomst
Tijdens ons gesprek is Peter van Schie, brand director, druk met het inrichten van de showroom. Een hands-onmentaliteit die alle werknemers van het designmeubelmerk hebben. Hij is o.a. verantwoordelijk voor de inrichting van de showroom en werkt al elf jaar voor het meubelbedrijf. Volgend jaar viert hij zijn veertigjarig jubileum in het vak. Peter deelt gevraagd zijn visie op wat er nu vooral in is: "Ronde vormen blijven voorlopig in, en alles wordt voller en rijker", vat hij de trends kort samen, om daarna zijn weg te vervolgen.
Sandra ziet nu vooral veel roodtinten, paars, bruin en oranje in de nieuwste trends: "Maar wij laten ons niet leiden door wat we bij concullega's zien. Normaal pakken we groots uit in Keulen en dat willen we nu ook in Cuijk doen, met een hapje, een drankje en een stukje beleving", zegt ze tot besluit.
Alle bert plantagie-modellen vind je terug in dit lookbook.
Meer informatie:
Bert Plantagie B.V.
Laagveld 10
5431 NX Cuijk
+31 (0)485 313247
bert plantagie
info@bertplantagie.com
www.bertplantagie.com
Dutch Originals
sales@dutchoriginals.com
www.dutchoriginals.com
They & Me
info@theyandme.com
www.theyandme.com