Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Katrien Schotte over de rebranding van De Laere:

"Met de naam van een bedrijf wijzig je iets fundamenteels"

In 2019 nam Katrien Schotte het Gullegemse meubelbedrijf De Laere NV over. Vijf jaar later zet ze een grote stap met de lancering van een nieuwe identiteit: id*. De naamverandering markeert een evolutie voor het bedrijf dat al bijna 90 jaar bekendstaat om zijn maatmeubilair en houten binnenschrijnwerk. Maar de link naar het verleden blijft sterk.

Katrien legt uit: "Met de naam van een bedrijf wijzig je iets fundamenteels. Zeker wanneer de oorspronkelijke naam al bijna een eeuw meegaat. Het moest echt goed zitten", vertelt Katrien tegen werkgeversorganisatie VOKA.

© id* / VOKAKatrien Schotte van meubelbedrijf De Laere NV.

De afgelopen vijf jaar stonden vooral in het teken van leren en verbeteren, vertelt Katrien. "De Laere NV was al een structureel goed bedrijf. Er was geen nood om alles meteen om te gooien. Eerst hebben we de interne werking geanalyseerd, systemen vernieuwd en daarna het strategisch plan herzien. Pas toen wisten we wat we nodig hadden in een nieuwe naam." Het was voor haar belangrijk om de medewerkers niet te overbelasten met een plotse naamswijziging. "Overnames brengen veel onzekerheid met zich mee, en ik wilde dat de focus eerst op stabiliteit en vertrouwen lag."

Met de rebranding zet Katrien ook in op langetermijnrelaties, zowel met commerciële als private opdrachtgevers. "In de interieursector is zichtbaarheid essentieel. Maar meer dan dat blijft de communicatie met onze klanten het allerbelangrijkst. Duidelijke afspraken en transparantie vormen de kern van ons DNA."

Op de werkvloer is het enthousiasme duidelijk merkbaar. "Onze medewerkers krijgen meer directe feedback van klanten. Dat creëert trots en motivatie", zegt Katrien. "Ze voelen zich niet alleen gewaardeerd, maar vertegenwoordigen nu ook de nieuwe dynamiek van id*."

Met een vernieuwde website, actieve aanwezigheid op sociale media en een sterke focus op service hoopt id* zijn klanten nog beter van dienst te zijn. Katrien concludeert: "Mooi werk blijft motiveren. En dat blijven we leveren."

Bron: VOKA

Meer informatie:
De Laere
Nijverheidslaan 32
8560 - Gullegem
+32 (056) 425 772
info@delaere-nv.be
www.interieurinrichtingdelaere.be

id*
www.idster.be

Publicatiedatum: