Maison&Objet implementeert een nieuwe aanpak om de edities van de beurzen van september en januari te differentiëren. Mélanie Leroy, algemeen directeur van SAFI, verklaart dat deze transformatie aansluit bij de veranderende behoeften van de sector en gericht is op het verbeteren van de ervaring voor merken, retailers, architecten en horecaprofessionals.
Foto: Maison&Objet.
De septembereditie, die loopt van 4 tot 8 september 2025, zal zich richten op opkomend talent en de synergie tussen design en objecten. Het zal decoratieve items, mode, accessoires en klein meubilair laten zien, het aanbieden van een "cutting-edge en eclectische selectie" op maat gemaakt voor retailers en concept stores. Georganiseerd in zes sectoren zal de tentoonstelling nieuwe trends onder de aandacht brengen en creatieve samenwerkingen stimuleren.
De januari-editie richt zich op meubel- en woondesign en bevestigt Parijs als "de hoofdstad van alle ontwerpen". In zeven hallen worden prestigieuze ontwerpers voorgesteld, waaronder de prijs "Ontwerper van het Jaar" en belangrijke sectoriële evenementen zoals "Curatio", een showcase van verzamelobjecten. Leroy benadrukt dat beide edities tot doel hebben innovatie te ondersteunen en tegelijkertijd de banden binnen de wereldwijde designgemeenschap aan te halen.
Bron: www.meuble-info.fr