Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Start van de lente verandert ons koopgedrag

'Stijging in verkoop tuinmeubels en meer vraag naar accessoires'

Met de komst van de lente verandert niet alleen het weer, maar ook het koopgedrag. Mensen trekken naar buiten en zijn op zoek naar frisse interieurs, stijlvolle tuinmeubelen en lichte, luchtige materialen. Dit is hét moment om bepaalde meubelcategorieën extra onder de aandacht te brengen, zo stelt het bedrijf Showroommodellen in een post op social media.



Tuinmeubilair als absolute bestseller
"In het voorjaar neemt de verkoop van #tuinmeubilair aanzienlijk toe. Mensen richten hun buitenruimtes opnieuw in om te genieten van het warme(re) weer. Deze trend wordt versterkt door de populariteit van buitenleven en het creëren van een 'tweede woonkamer' in de tuin. Loungesets, tuintafels en parasols zijn nu dé bestsellers", aldus Showroommodellen.

De vraag naar stijlvolle en functionele buitenmeubelen blijft groeien, waarbij consumenten steeds vaker kiezen voor hoogwaardige en duurzame materialen. Dit maakt het voor retailers en verkopers een ideaal moment om hun aanbod strategisch onder de aandacht te brengen.

Groeiende vraag naar interieuraccessoires
Naast tuinmeubilair is er ook een opvallende stijging in de verkoop van interieuraccessoires. "Gebaseerd op de afgelopen jaren laten productcategorieën als dekbedovertrekken, sierkussens en vloerkleden tijdens het voorjaar een significante verkoopstijging zien. Wij (Showroommodellen) denken dat laagdrempeligheid hiervan de reden is. Vaak hebben deze producten een lagere verkoopprijs en zijn ze eenvoudig per post te versturen. De perfecte productcategorieën om een snelle verkoop mogelijk te maken."

Door deze trend in het achterhoofd te houden, kunnen bedrijven inspelen op de behoeften van consumenten en hun voorraad optimaliseren om maximale omzet te genereren in deze periode.

Optimaliseer je showroomaanbod
Showroommodellen adviseert verkopers om nu kritisch door hun showroom te lopen en te bekijken welke producten de komende periode extra aandacht verdienen. "Zoals je weet, kun je jouw aanbod met een paar klikken (geautomatiseerd) toevoegen aan het Partner Portaal van Showroommodellen. Hierdoor krijgen jouw showroommodellen direct zichtbaarheid bij potentiële kopers."

Meer informatie:
Showroommodellen
www.showroommodellen.nl

Publicatiedatum: