In mei 2024 bestelde Mirel Brackx een kast bij Avenida Interiors in Woonmall Alexandrium, Rotterdam. Ze deed een aanbetaling van 1.150 euro, met de belofte dat de kast uiterlijk in september geleverd zou worden. Toen de leverdatum verstreek en de kast nog niet was bezorgd, begon een langdurig traject van uitstel en gebrekkige communicatie.
Vertraging en gebrekkige communicatie
Toen Brackx in september geen bericht over haar bestelling ontving, nam ze contact op met BestVerzorgd, de bezorgservice van Avenida Interiors. De levering werd meerdere malen uitgesteld, zonder duidelijke termijn. Pogingen om contact te leggen met het hoofdkantoor mislukten, omdat de winkel geen contactgegevens kon of wilde verstrekken.
Ook een bezoek aan de winkel in Rotterdam bood geen oplossing. Het enige wat Brackx daar kreeg aangeboden was een kop koffie, maar verdere hulp bleef uit. In december besloot ze de koop te ontbinden. Avenida beloofde levering uiterlijk in februari 2025 of een terugbetaling, maar na het verstrijken van deze deadline was er nog steeds geen terugbetaling gedaan.© Avenida Interiors
Ingrijpen van de Belbus
Brackx schakelde daarop de Belbus in, een consumentenprogramma dat eerder al drie keer bij Avenida (voorheen Rofra Home) langs was geweest wegens soortgelijke klachten. Samen met de Belbus ging ze verhaal halen bij de winkel in Woonmall Alexandrium. De winkelmedewerkster reageerde gelaten en bood geen excuses aan.
Tijdens het bezoek escaleerde de situatie. Terwijl de medewerkster overlegde met andere bedrijfsmedewerkers, werd een beveiliger ingeschakeld. Deze verzocht Brackx en de Belbus-medewerker de winkel te verlaten en verbood verdere opnames in het winkelcentrum. De politie en de winkeliersvereniging werden eveneens betrokken.
Terugbetaling na volharding
Ondanks deze tegenwerking bleven Brackx en de Belbus ter plaatse totdat de terugbetaling was voltooid. Na enige tijd wachten werd het bedrag van 1.150 euro alsnog teruggestort, waarmee de kwestie werd opgelost. Brackx kan nu op zoek naar een nieuwe kast, maar heeft aangegeven dat dit zeker niet opnieuw bij Avenida Interiors zal zijn.
Bron: De Belbus