GROHE viert "Pure Freude an Wasser" (de pure vreugde van water) op de ISH van dit jaar, door de toekomst van waterplezier te tonen. Van de schuimdouche GROHE Purefoam tot het energiezuinige GROHE Rapido Heat Recovery-douchesysteem en nieuwe diensten voor het Professional-portfolio.
Bijoy Mohan, Leader LIXIL International: "In de uitdagende markt van vandaag, waar consumenten niet alleen op zoek zijn naar producten maar ook naar echte waarde en zinvolle ervaringen, zien we aanzienlijke kansen. De badkamer is geëvolueerd tot een persoonlijk toevluchtsoord voor welzijn, terwijl de keuken het levendige sociale middelpunt van het huis blijft. Door aanwezig te zijn in deze twee belangrijke ruimtes, speelt ons merk GROHE een centrale rol in het leven van consumenten. Daarom gaan we verder dan functionaliteit om dagelijkse interacties met water om te zetten in momenten van vreugde, ontspanning en verbinding. Door trouw te blijven aan de basis van ons merk, 'Pure Freude an Wasser', verrijken we levens door uitzonderlijke kwaliteit in vorm, gevoel en afwerking, vooruitstrevende technologie, bekroond design en een sterke toewijding aan duurzaamheid zonder concessies te doen aan 'Pure Freude an Wasser'."
GROHE Aqua Intelligence
Bij GROHE dient elke technologische innovatie hetzelfde doel: naadloos voldoen aan de behoeften van gebruikers, hun ervaring verbeteren en "Pure Freude an Wasser" uitdragen. Met deze consumentgerichte aanpak die voortkomt uit inzichten en ervaringen, ontwikkelt het merk toonaangevende innovaties en gepatenteerde technologieën die het dagelijks leven verbeteren. Deze kerntechnologieën worden GROHE Aqua Intelligence genoemd.
De nieuwste GROHE Aqua Intelligence-innovatie is de GROHE Purefoam, die in Europa op ISH 2025 in première gaat. Deze nieuwe douche-ervaring weerspiegelt de voortdurende uitbreiding van het merk binnen de wellness- en selfcaremarkt. De nieuwe douchetechnologie transformeert speciale zeep in een warme schuimcocon die het lichaam omhult, waardoor een speciaal verzorgingsmoment ontstaat. Op eenzelfde manier verandert de GROHE Rainshower Aqua Pure, een nieuw open douchesysteem, de badkamer in een revitaliserende thuisspa. Een innovatief filter dat onzichtbaar in de thermostaat is geïntegreerd, zorgt ervoor dat het water van de handdouche wordt gezuiverd.
Gepersonaliseerde badkamers
Consumenten zoeken naar manieren om badkamers en keukens echt eigen te maken. Met maatwerk kunnen ze hun individuele stijl en persoonlijke behoeften weerspiegelen. GROHE biedt maatwerk op meerdere niveaus: van design en mogelijke functionaliteiten tot een breed scala aan kleuren, materialen en afwerkingen. Volgens het "Perfect Match"-principe zijn alle aftappunten beschikbaar in gecoördineerde kleuren, vormen en functies, wat zorgt voor harmonieuze ruimtes, van instapoplossingen tot luxe segmenten.
De nieuwe GROHE Allure Gravity-kraanlijn die lijkt te zweven tilt maatwerk naar een hoger niveau: verwisselbare afdekplaten van kwarts of glas bieden een unieke touch die past bij individuele smaken. De lijn is verkrijgbaar in de GROHE Colors lijn, die nu is uitgebreid met de nieuwe GROHE Satin Steel en GROHE Satin Graphite.
GROHE Professional
Consumentgerichtheid stopt niet bij productontwerp, maar strekt zich uit tot installateurs, architecten, ontwerpers en showroomconsultants die "Pure Freude an Wasser" werkelijkheid maken voor miljoenen mensen wereldwijd.
GROHE Professional is daarom ontwikkeld met één duidelijk doel: het dagelijkse werk van professionals eenvoudiger, efficiënter en lonend maken. Dit kan bijvoorbeeld met productoplossingen zoals het GROHE Rapido Doucheframe. Hiermee kunnen installateurs tot drie uur1 aan tijd besparen op het installeren van een inbouw douchesysteem, dankzij voorgemonteerde componenten en afgedichte verbindingen. Naast producten omvat het aanbod voor installateurs ook diensten, zoals het loyaliteitsprogramma GROHE+. Hiermee krijgen professionals via een app toegang tot productinformatie, beloningen en ondersteuning. GROHE+ is verkrijgbaar in Nederland, Frankrijk, België, Denemarken en sinds kort ook in Duitsland.
Daarnaast is GROHE toegewijd aan repareerbaarheid van producten, wat een essentieel onderdeel vormt van de duurzaamheidsinspanningen van het merk. Reserveonderdelen zijn tot 15 jaar lang beschikbaar. Daarnaast is het leveringsproces gestroomlijnd om snelle levering binnen 48 uur te bieden voor garantie- en servicegevallen in geselecteerde Europese markten. Met de GROHE Product Finder-app, een AI-gestuurde zelfhulptool, kunnen professionals snel ter plekke kranen identificeren, zonder dat daar een kassabon of productverpakking voor nodig is.
GROHE Water Insights 2025
In het licht van een veranderend klimaat en toenemende zorgen over de beschikbaarheid van water, kan echt waterplezier alleen worden bereikt met een zuiver geweten. Om de behoeften van consumenten en de waardering van water als kostbare hulpbron beter te begrijpen, heeft GROHE meer dan 20.000 mensen in Europa, de VS en het Midden-Oosten ondervraagd. De GROHE Water Insights 2025-enquête benadrukt het contrast tussen het bewustzijn van Europeanen over waterschaarste en hun aanzienlijke onderschatting van persoonlijk waterverbruik. Ondanks dat 66% van de Europeanen toekomstige waterschaarste verwacht en 87% waarde hecht aan waterefficiëntie, onderschat 79% hun eigen verbruik. 22% gelooft daarnaast dat het slechts één tot tien liter per dag is, terwijl het werkelijke gemiddelde 144 liter2 per dag is. Hoewel de meerderheid van de Europeanen waarde hecht aan waterbesparing in het huishouden, heeft meer dan een derde nog geen waterbesparende apparaten geïnstalleerd. Belangrijkste belemmeringen voor mensen die niet van plan zijn waterbesparende oplossingen te implementeren: hoge kosten van waterbesparende apparaten (28%), gebrek aan informatie (25%) en gebrek aan interesse (24%).
GROHE ontwikkelt voortdurend oplossingen die duurzaam leven mogelijk maken, maar ook geld besparen en toch "Pure Freude an Wasser" bieden. Het GROHE Rapido Heat Recovery-douchesysteem pompt bijvoorbeeld warm afvalwater door een aparte buis die wordt omgeven door de koudwatertoevoer, waarbij een deel van de restwarmte wordt overgedragen. Dit resulteert in een besparing van maximaal €2993 per jaar, waardoor zowel de energiebesparing als de CO2-uitstoot met maximaal 48% wordt verlaagd3. GROHE Everstream gaat nog een stap verder: het douchesysteem recirculeert water nadat het hygiënisch is behandeld, waardoor tot 75% minder water en tot 70% minder energie wordt gebruikt in vergelijking met een conventionele douche. Dit bespaart een gezin van vier personen jaarlijks meer dan € 1.5684. Er komt zelfs nog meer: de conceptuele technologie GROHE AquaForce integreert een uniek boost-component in de douchekop, waardoor de waargenomen waterstroom wordt verbeterd - een ideale oplossing voor regio's met beperkte waterdruk en wettelijke beperkingen.
Meer informatie:
GROHE
www.grohe.nl