Martijn Huitema, storemanager bij ID-Tiles, deelt zijn passie voor het vak, dat hij van jongs af aan leerde door zijn familiebedrijf. Zijn opa en oma startten voor 1970 een aannemers- en metselbedrijf, dat later omgevormd werd tot een tegelhandel. Huitema heeft zelf verschillende rollen binnen het bedrijf vervuld, waaronder het tegelzetten, voordat hij zich ging richten op klantadvies in de showroom. Dat meldt Nieuw Volendam (NIVO).
Martijn Huitema, storemanager bij ID-Tiles.
Na de financiële crisis van 2010, waarbij het familiebedrijf in de problemen kwam, werkte Huitema bij een andere zaak, voordat hij in 2022 bij ID-Tiles in Alkmaar terechtkwam. Het bedrijf levert een breed scala aan tegels voor zowel grote projecten als particulieren, met meer dan duizend verschillende soorten tegels in de showroom. De focus ligt hierbij op persoonlijk advies, gebaseerd op jarenlange ervaring.
Wat ID-Tiles uniek maakt, is de innovatieve showroom. In plaats van de traditionele tegelkasten en badkameropstellingen, maakt het bedrijf gebruik van moodboards, die klanten helpen bij het visualiseren van verschillende tegelcombinaties. QR-codes op de moodboards bieden toegang tot gedetailleerde informatie, zoals prijzen. Klanten kunnen ook met behulp van een tekenprogramma tegels op een gewenste oppervlakte plaatsen, wat hen helpt om een realistisch beeld van hun toekomstige situatie te krijgen.
Dit systeem biedt meerdere voordelen, zoals het voorkomen van onjuiste bestellingen en het vergemakkelijken van het werk voor tegelzetters, die precies weten hoe de tegels gelegd moeten worden. ID-Tiles werkt daarnaast actief aan het vergroten van de naamsbekendheid door middel van sociale media.
Bron: NIVO