Het familiebedrijf Roobol, gespecialiseerd in woontextiel, heeft zich in 79 jaar ontwikkeld van een enkele textielzaak in Rotterdam tot een keten met 26 fysieke winkels, drie mobiele winkels en zeven franchise-meubelzaken. Onder leiding van Martine Roobol, die al 25 jaar actief is in het bedrijf en sinds 2006 directeur is, blijft het bedrijf innoveren en zich aanpassen aan veranderende marktomstandigheden. "Klanten, omzet, handel: ik vind het gewoon héél leuk", zegt ze in een interview met De Ondernemer.
Martine Roobol.
Roobol onderscheidt zich door een sterke focus op klantbeleving en een hechte bedrijfscultuur. Werknemers blijven vaak langdurig in dienst, wat bijdraagt aan een familiaire sfeer. Martine Roobol onderstreept het belang van persoonlijk contact met zowel klanten als medewerkers en bezoekt regelmatig de vestigingen.
"Ik vind het mooi als je niet ziet dat mensen aan het werk zijn, terwijl ze dat wel zijn", vertelt Martine. "Dat zijn de mensen die het met plezier doen. De klant moet zich heel erg thuis voelen. Daar proberen we onderscheidend in te zijn." Een bakje koffie, de collectie. Alles moet goed zijn: "Maar uiteindelijk winnen we het met de mensen die op de winkelvloer staan."
Lees hier het complete interview.