IKEA keert terug naar de Milan Design Week om te vieren dat het merk er 30 jaar geleden debuteerde. Tijdens het evenement wordt de nadruk gelegd op het Democratic Design en wordt de nieuwe STOCKHOLM collectie exclusief gepresenteerd.
In 1995 debuteerde IKEA op de Milan Design Week en liet de wereld kennismaken met het concept Democratic Design, dat de nadruk legt op vorm, functie, lage prijs, kwaliteit en duurzaamheid. Nu, 30 jaar later, keert IKEA opnieuw terug naar de Design Week en neemt van 7 tot 13 april Tenoha, Via Vigevano 18, over. Tijdens de tentoonstelling kunnen bezoekers interactieve illustraties zien van Democratic Design en de bijbehorende principes, waaronder de exclusieve lancering van de nieuwe STOCKHOLM 2025 collectie. Deze collectie, gericht op Scandinavisch design van hoge kwaliteit voor een betaalbare prijs, laat zien hoe kwaliteitsdesign collecties kan veranderen in verzamelobjecten.
In de tentoonstelling is ook het gedeelte "Do Something. Change Everything.", waarin wordt onderzocht hoe kleine, alledaagse acties een betekenisvolle impact kunnen hebben. De diepgaande kennis van IKEA over het leven thuis en duurzaamheid zal op de voorgrond staan, terwijl het merk de aandacht vestigt op zijn voortdurende inspanningen om positieve gewoonten te inspireren. De tentoonstelling laat de concrete stappen zien die IKEA neemt om duurzame producten te realiseren en een blijvende verandering teweeg te brengen in onze manier van leven.
Van 's ochtends tot 's avonds zal de locatie haar deuren openen en iedereen verwelkomen, van design-enthousiastelingen tot muziekkenners en van fijnproevers tot creatievelingen. De ruimte is de hele week gevuld met activiteiten, met elke avond een huisband en kunstenaarscollectieven uit Milaan en ver daarbuiten die elke avond een feest organiseren dat voor iedereen toegankelijk is en waarvoor geen registratie vereist is. Elke dag zijn er labs en lezingen over allerlei onderwerpen, van zeefdrukken tot vlaggen maken, en levendige discussies tijdens een aperitief met het creatieve platform Public Possession uit München.
Zoals altijd tijdens de Milan Design Week is de IKEA locatie de perfecte plek voor vermoeide voeten en hongerige magen. Het restaurant serveert een assortiment betaalbare hapjes en drankjes, waaronder Smörgås Sensation, de opvolger van de populaire Hotdog Extravaganza van 2024. "Smörgås is het Zweedse woord voor sandwich, en bezoekers kunnen genieten van dit stukje Scandinavië in het hart van Milaan, speciaal ontworpen en geserveerd voor Design Week 2025.
De IKEA aanwezigheid op de Milan Design Week gaat verder dan de Via Vigevano 18, want voor het tweede jaar op rij ondersteunt het merk The Glitch Camp van het Istituto Europeo di Design (IED). De stedelijke camping, waar je gratis kunt verblijven, is speciaal voor studenten die vanuit de hele wereld komen voor de Milan Design Week. IKEA Italië levert "Perfect Sleep Kits" voor elke tent, zodat de studenten beter kunnen slapen. Dit jaar werkt IKEA ook samen met studenten van IED om zowel binnen als buiten gemeenschappelijke ruimtes te creëren met tweedehands meubilair, waarmee IKEA's betrokkenheid bij duurzaamheid en de circulaire economie verder wordt benadrukt.
Over de Ingka Group
De Ingka Group is de grootste IKEA-retailer met vestigingen op 31 markten en vertegenwoordigt ongeveer 90% van de IKEA retail omzet. De Group is een strategische partner voor de ontwikkeling en innovatie van IKEA en helpt bij het bepalen van de gemeenschappelijke IKEA-strategieën. De Ingka Group is eigenaar en uitbater van IKEA verkoopkanalen op basis van franchiseovereenkomsten met Inter IKEA Systems B.V. De Group heeft drie bedrijfsonderdelen: IKEA Retail, Ingka Investments en Ingka Centres.
Voor meer informatie:
Ingka
www.Ingka.com