BORA wordt opnieuw geëerd voor zijn merkstrategie - het ontvangt de Plus X Award 'Beste Merk van het Jaar 2025 in de kookplaat-afzuigkapcategorie' en de Duitse Design Award voor zijn uitstekende beursoptreden op de EuroCucina in Milaan. Beide prijzen erkennen de merkstrategie van BORA en de sterke merk aanwezigheid.
Anders dan de anderen – een recept voor succes?
De 'Beste Merk van het Jaar 2025' award wordt uitgereikt als onderdeel van de Plus X Award, de grootste innovatieprijs ter wereld voor technologie, sport en lifestyle. De onafhankelijke jury van experts erkende BORA's duidelijke merkbeheer en benadrukte vooral de innovatieve technologieën, functionaliteit en esthetiek van de producten. In hun verklaring benadrukte de jury: 'Deze vooruitstrevende visie maakt BORA het verdiende "Beste Merk van het Jaar 2025" in de kookplaat-afzuigsysteemcategorie.'
Tegelijkertijd werd de buitengewone beurspresentatie op de EuroCucina 2024 recentelijk geëerd met de Duitse Design Award in de categorie 'Excellent Architecture'. De vakjury prees vooral de harmonieuze combinatie van architectuur, natuur en de kookervaring – een concept dat zowel esthetisch als functioneel nieuwe standaarden zet.
BORA ziet zichzelf niet simpelweg als een merk, maar als een ervaring. "We doorlichten de status quo, presenteren onze producten op een volledig nieuwe manier en combineren design, innovatie en functionaliteit om een echte merkervaring te creëren", zegt Dominik Clever, Chief Marketing Officer van BORA.
De prijzen tonen aan dat deze benadering niet alleen aandacht trekt, maar ook inspireert. Een BORA-beursconcept is niet zomaar een stand – het is een podium voor de keuken van de toekomst. "Onze merkstrategie is geen toeval, maar het resultaat van een consistent doordachte, holistische ervaring. Deze prijzen zijn een bevestiging dat we op de goede weg zijn, maar voor ons zijn ze slechts het begin", belooft Clever.
Fundament voor internationale merkexpansie als de Nr. 1 LoveBrand
BORA versterkt momenteel zijn internationale merkstrategie met een uitgebreide 360-graden bewustwordingscampagne die in zeven landen loopt over een periode van acht weken. De campagne werd bijna volledig intern ontwikkeld, wat het bedrijf een hoge mate van flexibiliteit en wendbaarheid bij de uitvoering geeft. De gerichte combinatie van digitale, analoge en point-of-sale maatregelen biedt enorme ondersteuning voor keukenretailers en versterkt het vertrouwen van eindconsumenten op de lange termijn – twee belangrijke succesfactoren die de nationale en internationale marktsuccessen onderbouwen.
Met het oog op de toekomst zal deze sterke merkstrategie consequent verder worden ontwikkeld en ondersteund door verschillende communicatiemaatregelen zoals sponsoractiviteiten in de wielersport, de BORA Truck Tour of live koken in keukenshowrooms, om de internationale merkbekendheid verder te vergroten. Het BORA-magazine, dat in 15 talen beschikbaar is, draagt ook aanzienlijk bij aan de verspreiding van de LoveBrand.
Wat bijna 20 jaar geleden begon met een revolutionair kookplaat-afzuigsysteem, is nu een volledig merkuniversum van premium inbouwkeukenapparatuur. "Ik ontwikkel omdat ik de ervaring in de keuken beter wil maken", benadrukt oprichter Willi Bruckbauer, waarmee hij BORA's drang naar innovatie samenvat. Bij BORA is ontwikkeling een natuurlijk onderdeel van de DNA. Dit geldt zowel voor het merk als voor het productportfolio.
Beelden uit de BORA-kortfilm 'Uncooked memories', die voor het eerst online ging voor de huidige BORA- bewustwordingscampagne. Helemaal in eigen huis: De productie van de BORA Signature Keuken in de fotostudio voor de middelen van de BORA-bewustwordingscampagne. Voor beelden zie bijlage.
Meer informatie:
BORA
www.bora.com