Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Event voor het eerst van maandag tot en met donderdag

Domotex 2026 telt zes nieuwe productcategorieën

Domotex introduceert een vernieuwd concept en profileert zich voortaan als het "Home of Flooring and Interior Finishing." Vanaf 2026 neemt de vakbeurs voor vloerbedekking een bredere, integrale benadering van vloeren en interieurafwerking met zes nieuwe productcategorieën.

Naast de bestaande segmenten voor vloerbedekking breidt Domotex haar aanbod uit met keramische tegels, wand- en plafondelementen, verf en coatings, behang, buitenvloeren en zonwering & schaduwoplossingen.

"Vloeren vormen onze kern – en in 2026 presenteren we dit in een nog breder perspectief. Met ons nieuwe concept spelen we in op de veranderende marktvraag en creëren we synergieën tussen verschillende disciplines. Domotex wordt een one-stop-shop voor alle betrokkenen – van retail en handel tot ambachtslieden en architecten. Wij bieden een uniek platform waar vloeren, wanden en plafonds samenkomen en het complete interieurafwerkingssegment in de schijnwerpers staat. De markt heeft al veel interesse getoond, en we hebben vroegtijdig belangrijke spelers aan boord gehaald. De positieve feedback bevestigt dat we de juiste koers varen", aldus Sonia Wedell-Castellano, directeur van Domotex.


Een blik in de stand van Lamett Europe NV uit het Belgische Deerlijk - op Domotex 2024.

Nieuwe formats en deelname-opties
Om beter in te spelen op de behoeften van de sector introduceert Domotex niet alleen nieuwe thema's, maar ook speciale beursonderdelen en maatwerkformules voor exposanten en bezoekers.

  • Green Collection: Blijft de focus leggen op duurzame materialen.

  • Acoustics Special Show: Een nieuw beurssegment dat innovatieve akoestische oplossingen presenteert voor optimale ruimtelijke geluidskwaliteit.

  • Wall & Color Park: Een ontmoetingsplek voor internationale fabrikanten van verf, coatings en behang met professionals uit handel, ambacht en architectuur.

  • Retailers Park: Biedt retailers en speciaalzaken een podium om nieuwe producten en trends te ontdekken en strategisch hun assortiment uit te breiden.

  • Tiles Plaza: Gevestigd in Hal 22, waar keramische tegels voor het eerst binnen Domotex een eigen platform krijgen.

  • Architects Space: Een centrale plek voor fabrikanten die zich richten op architecten, met aandacht voor zowel gevestigde als opkomende thema's.

  • DIY Boulevard: Presentatie van producten speciaal ontwikkeld voor de doe-het-zelf- en home improvement-markt.

Daarnaast blijven de Mood Spaces, die inspirerende trendervaringen bieden, en de Carpet Design Awards, die uitmuntende handgemaakte tapijten bekronen, belangrijke onderdelen van het evenement.

Nieuwe data en tweejaarlijkse cyclus
Vanaf 2026 zal Domotex om de twee jaar plaatsvinden. Deze nieuwe beurscyclus sluit beter aan bij de specifieke behoeften van de vloerenbranche, waardoor meer ruimte ontstaat voor innovatie en strategische planning. De eerstvolgende editie staat gepland voor 19–22 januari 2026 op het beursterrein van Hannover.

Voor het eerst zal Domotex van maandag tot en met donderdag plaatsvinden. Deze wijziging is doorgevoerd op basis van feedback van exposanten en bezoekers. Waar weekenden traditioneel belangrijk waren voor de retail, hebben veranderende marktstructuren en een verbeterde werk-privébalans geleid tot deze nieuwe opzet.



Meer informatie:
Domotex
www.domotex.de

Publicatiedatum: