Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
De Eekhoorn zet grote stappen met Spring Summer 2025-collectie

CEO Martijn Lutgerink: "Wij hebben een hele WOOOD-transitie gepland staan voor 2025"

De meubelwereld staat nooit stil, en bij De Eekhoorn Dutch Furniture weten ze als geen ander hoe belangrijk innovatie en duurzaamheid zijn. Met de lancering van de Spring Summer 2025-collectie laat het bedrijf zien dat stijl en verantwoord ondernemen hand in hand kunnen gaan.

CEO Martijn Lutgerink (zie foto links) deelt zijn inzichten over de eerste reacties van retailers, de meest opvallende kenmerken van de nieuwe collectie en de toekomstplannen van De Eekhoorn.

1. Hoe is de Spring Summer 2025-collectie ontvangen door de klanten en wat zijn de eerste reacties die je hebt gehoord?
Martijn: "Goed! We zagen al de eerste reacties tijdens de M&O in Parijs in januari jl., wat voor ons een heel goede indicator is. Uiteraard is de daadwerkelijke opname van het assortiment en de orderportefeuille een gevolg daarvan, en dat ziet er erg veelbelovend uit!"

2. Wat onderscheidt de Spring Summer 2025-collectie van voorgaande collecties, zowel qua ontwerp als kwaliteit? Zijn er nieuwe ontwerpen in deze collectie?
Martijn: "Allereerst is vernieuwing belangrijk. Als verkoper wil je nieuwe oplossingen kunnen presenteren, en als consument wil je aangenaam verrast worden. Daar zijn we in geslaagd. We hebben ons assortiment aangevuld met onder andere prachtige kasten, eetkamerstoelen, banken en een selectief aantal krachtige accessoires ter ondersteuning van onze grootmeubelen. Ik zie dat onze verkopers met trots de nieuwe producten tonen."

"Daarnaast zijn we erin geslaagd om bestaande concepten door te ontwikkelen", gaat Martijn verder. "Als je als winkel een goedlopend product hebt, wil je dat voortzetten. Onze bankenserie Mojo is verder uitgebreid met nog meer commerciële mogelijkheden. We hebben daarnaast de Baggy-bankserie geïntroduceerd. Ook een modulaire oplossing, maar dan met een andere stijl dan de Mojo, waarmee een andere consument aangesproken kan worden. Met de charme van dons!

Ons modulaire tafelconcept TABLO is uitgebreid met nieuwe onderstellen, wat de keuzemogelijkheden vergroot, met behoud van de snelle levertijd van vijf weken!

Ons TABLO-tafelconcept wordt versterkt met de uitbreiding van een serie eetkamerstoelen, waarvan de poten en de zittingen het 'mix & match'-principe meekrijgen.

Speciale aandacht voor onze kasten uit eigen productie: 'Made in Holland'. Successeries als New Gravure en Basu worden aangevuld met nieuwe kleuren en afmetingen. We zien de vraag naar onze eigen gemaakte producten toenemen, niet in de laatste plaats door de wet- en regelgeving die op ons afkomt. Gelukkig zijn wij al heel veel jaren FSC-gecertificeerd en zullen we ervoor zorgen dat wij de meest verantwoorde keuze blijven.

Niet onvermeld mag blijven dat het outdoorseizoen voor de deur staat. Onze WOOOD Outdoor-collectie is er klaar voor! Uit voorraad leverbaar."

4. Hoe speelt De Eekhoorn in op duurzaamheid in de Spring Summer 2025-collectie? Zijn er concrete stappen gezet op dat gebied?
Martijn: "Duurzaamheid. We willen en we moeten. Duurzaamheid kent vele facetten, niet alleen de producten die je op de markt brengt, maar door de gehele bedrijfsvoering heen.

Al onze gebouwen zijn voorzien van zonnepanelen, we werken met stroomopslag en we kijken naar logistieke bewegingen, enzovoort.

Daarnaast hebben we gelukkig veel ervaring met hout, certificering en eigen verpakkingen. Hier zetten wij op door, allereerst bij de verpakking van onze eigen productie. Het liefst tempexvrij en schadevrij."

5. Hoe staat het met de eenmerkenstrategie met het label WOOOD?
Martijn: "Heel goed. We maken concrete stappen. Alle nieuwe producten die we sinds september 2024 hebben gelanceerd, zijn onder het merk WOOOD uitgebracht. Onze gehele Outdoor-collectie voor 2025 wordt aangeboden onder het label WOOOD Outdoor. En zo hebben wij een hele WOOOD-transitie gepland staan voor 2025. Het is een belangrijk onderdeel van onze gehele strategie, die steeds meer vorm krijgt."

6. Wat zijn de verwachtingen voor 2025?
Martijn: "Ik ben zoals altijd positief gestemd. Geopolitiek en macro-economisch zien we enorme uitdagingen. Die kunnen we niet veranderen. Wat we wél kunnen doen, is innoveren, voor de consument een relevant en commercieel assortiment neerzetten, het verdienmodel respecteren, samenwerken met onze partners, een sterk merk bouwen, goed op de kosten letten en samen met een ijzersterk en gemotiveerd Eekhoorn-team het elke dag een beetje beter doen!"



Meer informatie:
De Eekhoorn Dutch Furniture
Hoofdkantoor, Experience Center & DC
Jan Tinbergenweg 1
1689 ZV Hoorn
info@deeekhoorn.com
www.deeekhoorn.com