Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Groeisegment verder uitbreiden'

Heimtextil laat harde vloeren toe

Voor de editie van 2026 introduceert Heimtextil een nieuwe productcategorie: non-textiele of harde vloeren zullen een prominente plaats innemen op de leidende vakbeurs voor woning- en contracttextiel in Frankfurt. Met de toevoeging van 'Flooring & Equipment' aan het bestaande assortiment van Tapijten & Vloerkleden, biedt Heimtextil naar eigen zeggen een waardevolle uitbreiding voor uiteenlopende doelgroepen en nieuwe zakelijke mogelijkheden. Door dit nieuwe segment te lanceren, bevestigt Heimtextil haar positie als het wereldwijde platform voor zowel textiele als non-textiele interieurdesigns.



Non-textiele vloeren op textielbeurs
Wat hebben non-textiele vloeren en een textielbeurs gemeen? Het antwoord: ze bieden samen een holistische koopervaring voor interieurontwerpen. Vanaf 2026 zal Flooring & Equipment het uitgebreide productportfolio van Heimtextil aanvullen. De focus ligt op vloeren zonder textiele structuur, zoals elastische vloeren, designer- en luxe vinyltegels, kurk, laminaat, parket en andere houten vloeren, evenals buitenvloeren. Flooring & Equipment biedt de industrie een vaste datum voor een op maat samengesteld aanbod in Frankfurt. Als toonaangevende vakbeurs voor woning- en contracttextiel, biedt Heimtextil een wereldwijd overzicht van de interieurontwerpsector. Hier vinden kopers het volledige assortiment van hoogwaardige producten, trends en interieurontwerpen voor zowel woningen als de contractmarkt – van behang en gordijnen tot tapijten en non-textiele vloeren.

"We werken voortdurend samen met de industrie om Heimtextil verder te ontwikkelen tot een wereldwijd podium voor inspiratie en oplossingen voor de interieurontwerpsector. Non-textiele vloeren zijn een perfecte aanvulling op ons bestaande aanbod en spreken nieuwe doelgroepen aan, zoals de gespecialiseerde vloerenhandel. Dankzij de directe link met Tapijten & Vloerkleden profiteert de industrie bovendien van synergieën tussen de productsegmenten en talrijke nieuwe contacten," zegt Margit Herberth, directeur Heimtextil. Daarnaast spreekt Flooring & Equipment bestaande doelgroepen nog gerichter aan, zoals ontwerpers, stylisten, (interieur)architecten, interieur- en objectinrichters, doe-het-zelf- en bouwmarkten, tuincentra, groothandels en detailhandelaren.

Groeisegment
Het succesvolle productsegment Tapijten & Vloerkleden is inmiddels het thuis van de wereldwijde tapijtindustrie geworden. Dit sterke groeisegment bedient al de relevante doelgroepen voor Flooring & Equipment op Heimtextil. Het gebied van non-textiele vloeren grenst direct aan het tapijtsegment – zowel qua productgroepen als qua locatie op het beursplein. "Het nieuwe productaanbod past naadloos in het hallenplan van Heimtextil 2026 in het Messe Frankfurt Exhibition Center. We optimaliseren de routes van de bezoekers om hen efficiënt naar het bestaande aanbod te leiden," legt Bettina Bär, directeur Heimtextil, uit. Daarnaast zal er een hoogwaardig inhoudsprogramma worden aangeboden voor de wereldwijde tapijt- en vloerenindustrie.

Heimtextil vindt plaats van 13 tot 16 januari 2026.

Meer informatie:
Heimtextil
www.heimtextil.messefrankfurt.com

Publicatiedatum: