Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Beursorganisatie presenteert resultaten van laatste editie

Aanzienlijk meer Duitse, Nederlandse en Zwitserse bezoekers op januari-editie M&O

Ondanks de winterkou, zorgde Maison&Objet voor een warme sfeer in de wereld van decor, design en lifestyle met een bruisende editie, meldt de organisatie in een terugblik. De beurs stond bol van levendige stands, een overvloed aan kleuren en nieuwe producten, en trok enthousiaste bezoekers vanuit de hele wereld. Maison&Objet gaf een boost aan de handel binnen de sector en bood volop inspiratie aan de betrokken en groeiende gemeenschap.



Gedurfd innoveren om te inspireren

Maison&Objet is een belangrijke strategische partner voor spelers uit de hele sector van decor, design en lifestyle. Dit evenement past zich elk jaar snel aan aan de laatste veranderingen in de sector en biedt een onmisbaar platform voor het decoderen van trends en het uitbreiden van zakelijke kansen voor merken, maar ook voor bestekschrijvers, architecten en interieurontwerpers.

Het evenement in januari 2025 markeerde een belangrijke mijlpaal in de overgang die afgelopen september begon. Originaliteit, durf, wenselijkheid en innovatie: deze vier woorden vatten het evenement van dit jaar samen, een unieke ervaring op het kruispunt van business en creatie.

Bewust van de uitdagingen waar we voor staan, waren we zeer gemotiveerd en geïnspireerd om al onze praktijken te herzien om de beste zakenpartner in onze sector te blijven, zowel lokaal als wereldwijd. Het succes van de beurs van dit jaar werd weerspiegeld in het enthousiasme en optimisme in de gangpaden. Ik ben erg trots om te zien dat professionals die hun bedrijf willen laten groeien aanwezig waren op de beurs. We zijn nog enthousiaster nu we beginnen met de voorbereidingen voor de evenementen in september 2025 en januari 2026! - Mélanie Leroy, algemeen directeur, SAFI (Maison&Objet, Paris Design Week & MOM)



Belangrijke cijfers
Maison&Objet wint aan internationaal elan met een groeiend aantal bezoekers uit het buitenland - een direct gevolg van de investeringen die zijn gedaan om een nieuw publiek aan te trekken. Deze stijging toont aan dat de internationale gemeenschap zich rond Maison&Objet heeft gemobiliseerd om haar activiteiten te stimuleren en het verlangen om te consumeren aan te wakkeren. Dit jaar waren er minder Franse bezoekers, wat het huidige economische klimaat weerspiegelt.

Qua exposanten presenteerden 2.377 merken hun collecties, waarvan bijna 30% nieuwe merken in alle sectoren. Het aanbod is ook meer gediversifieerd, met 60% internationale vertegenwoordiging. De top 10 van exposerende landen bestaat uit Frankrijk, Italië, België, Spanje, Nederland, Duitsland, Japan, het VK, Portugal en Denemarken.

En in september?
Zoals eerder aangekondigd, brengt Maison&Objet een volledig nieuwe beurs. Ontworpen om te voldoen aan de verwachtingen van retailers, concept stores en architecten op zoek naar inspiratie, zal Maison&Objet september een eclectische selectie van decor, mode en accessoires, klein meubilair en design stukken laten zien.

Paris Design Week is terug van 5 tot 14 september en brengt de stad tot leven met spannende ontwerpen en nieuw talent.

Wonen360 maakte een exclusief fotoverslag van de beurs. Bekijk het hier.

Meer informatie:
Maison&Objet
www.maison-objet.com

Publicatiedatum: