Als over enkele weken 's werelds toonaangevende beurs voor sanitair-, verwarmings- en klimaattechniek, de ISH, in Frankfurt haar deuren opent, ontmoeten de internationale badkamerbranche en geïnteresseerde consumenten elkaar na vier jaar weer.
Van 17 tot 21 maart 2025 presenteert de Hansgrohe Groep met haar merken AXOR en hansgrohe op 2.000 vierkante meter standruimte ontwikkelingen op het gebied van watertechnologieën, nieuwe droombadkamers en producten aan een internationale gemeenschap.
"Met productinnovaties en inspirerende presentaties maken we onze reputatie als leider in de sector op het gebied van innovatie, design, kwaliteit en duurzaamheid opnieuw waar. We creëren inspirerende momenten met water en beschermen dit kostbare element tegelijkertijd. Niet alleen met onze droombadkamers, maar bijvoorbeeld ook met een presentatie van toekomstgerichte watertechnologieën uit onze denktank, het Hansgrohe InnoLab", aldus Hans Jürgen Kalmbach, voorzitter van de Raad van Bestuur van Hansgrohe SE.
Duurzaamheid als innovatiegebied
Met een expositieruimte rond het thema "Duurzaam wonen" borduurt Hansgrohe voort op het concept "Green Vision Beyond Water: Rethinking Bathroom Culture", voor het eerst gepresenteerd op de ISH 2023, een badkamer met 90% minder water- en energieverbruik en 90% minder CO2-uitstoot. Er zullen technologieën en oplossingen voor de verschillende gebieden van watergebruik in huis te zien zijn. De inzichten in de concepten van duurzame oplossingen voor watergebruik, -behandeling en -hergebruik zijn bedoeld om bezoekers te inspireren bewuster om te gaan met deze kostbare hulpbron in hun dagelijks leven.
AXOR (www.axor-design.com) is een pionier in de ontwikkeling, het ontwerp en de teelt van avant-gardistische designobjecten voor luxe badkamers en keukens. De kranen, douches en accessoires van het merk dragen de eis van perfectie in ontwerp, productie en functie. Op de ISH van dit jaar presenteert AXOR een nieuwe hoofddouchecollectie van Antonio Citterio, de AXOR ShowerSphere, in lijn met het seizoen van het merk "Ontsnap aan het gewone". De samen met de Italiaanse architect en productdesigner ontwikkelde producten breiden het immense spectrum van ontwerpvrijheid voor individuele luxe badkamers van AXOR uit.
hansgrohe orkestreert water
Met de merkclaim "Life is waterful" definieert het premiummerk hansgrohe (www.hansgrohe.com) de badkamer als het centrum van welzijn. hansgrohe presenteert niet alleen een baanbrekende herinterpretatie van een populaire doucheklassieker, maar ook een compleet nieuwe categorie voor holistische badkameroplossingen. Met innovaties op alle drie kerngebieden - douche, wastafel en toilet - toont hansgrohe haar unieke knowhow om water om te zetten in buitengewone ervaringen. Een bijzonder hoogtepunt is de nieuwe editie van een van de populairste douchecollecties, die indruk maakt met moderne techniek en modern design.
Advies en service op de beurs
De Hansgrohe Groep verwacht haar gasten met een internationaal team van experts uit productmanagement, verkoop, innovatie & duurzaamheid, technische service en bedrijfscommunicatie. Journalisten kunnen van maandag tot en met donderdag deelnemen aan rondleidingen door de nieuwe producten en gesprekken met vertegenwoordigers van de onderneming - aanvragen en afspraken kunnen vooraf per e-mail worden gemaakt.
Tijdens het hansgrohe "Innovation Hour" op 18 maart vanaf 10 uur in de Rotunda boven de Festhalle geven de experts van het straallaboratorium geïnteresseerde persleden een exclusief inzicht in de ontwikkeling van het nieuwe doucheprogramma. Bovendien nodigt de Hansgrohe Groep vakbezoekers uit voor een ontspannen samenzijn op de beursstand in de Festhalle op maandag en woensdag vanaf 18.00 uur.
Meer informatie:
Hansgrohe
[email protected]
www.hansgrohe.com