Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe thema's, sterke Nederlandse aanwezigheid

Aftellen naar Trends Up West 2025

Het nieuwe jaar is begonnen en de voorbereidingen voor TRENDS UP WEST 2025 zijn in volle gang. Potentiële exposanten hebben nog maar een paar dagen om zich te registreren voor de lifestylebeurs, die van 28 tot 30 juni 2025 plaatsvindt. De registratie sluit op 31 januari. Eén ding is al zeker: het evenement in de Areal Böhler in Düsseldorf zal meer thema's en exposanten bieden dan ooit tevoren. Het motto van de zevende editie van TUW is dan ook "The Next Level".

De twee beurshallen blijven volstromen - een duidelijk signaal van de aantrekkelijkheid van de vroege zomerbeurs in Düsseldorf. Met momenteel 255 exposanten en 5.500 vierkante meter verkochte expositieruimte is TRENDS UP WEST 2025 goed op weg om haar ambitieuze doel van 300 merken en 7.500 vierkante meter expositieruimte te bereiken.

Sterke Nederlandse aanwezigheid
TRENDS UP WEST is nu stevig geworteld in de Benelux. Dit is duidelijk te zien aan zowel de bezoekers- als exposantenkant, aangezien de Nederlandse deelname een nieuw hoogtepunt bereikte met bijna 30 registraties. De gezamenlijke stand "Dutch Tides" wordt een première en een absoluut hoogtepunt van de 7e editie, waarmee het belang van TRENDS UP WEST als internationaal platform wordt onderstreept. De merken Ompak, Loopvis, Riverstones, Rotpot, By B+K en Koda Amsterdam zullen deelnemen. Daarom zullen we ook onze bezoekersmarketing in de Benelux intensiveren", belooft TUW Project Manager Christian Kasch.

Sociale verantwoordelijkheid
Areal Böhler en TRENDS UP WEST ondersteunen opnieuw gezamenlijk sociale projecten. Vier exposerende bedrijven - FAIRWERK // Inntal-Werkstätten; Freckenhorster Werkstätten GmbH; Herforder Werkstätten GmbH; Lebenshilfe Gießen e.V.; W8ZIG - Die Glaswerkstatt - die mensen met een handicap in dienst hebben, krijgen daarom korting op hun standhuur. Dit initiatief is een belangrijk signaal om sociale verantwoordelijkheid zichtbaarder te maken in onze sector. We zijn erg blij dat we ons steentje bijdragen en dat we steeds meer bedrijven met een sociale focus tot onze exposanten kunnen rekenen,' legt Christian Kasch uit.

Netwerken voor verkoopkantoren
De TUW gemeenschap omvat ook de vele verkoopkantoren in Duitsland, wat betekent dat netwerken om nieuwe zakelijke relaties te initiëren een extra succesfactor is op TRENDS UP WEST. Exposanten die nog op zoek zijn naar een agentschap kunnen een bord "Agentschap Gezocht" op hun stand laten hangen. Dit geeft handelsagentschappen die als bezoeker komen een snel overzicht om in contact te komen met de relevante merken. Daarnaast kunnen exposanten gebruik maken van een gratis zoekingang in het agentschappenportaal van de Centralvereinigung Deutscher Wirtschaftsverbände für Handelsvermittlung und Vertrieb (CDH) om na het evenement verder te zoeken.

Steeds meer nieuwkomers op de beursvloer
Het nieuwkomersprogramma blijft zich zeer dynamisch ontwikkelen. TRENDS UP WEST biedt start-ups en kleine merken de mogelijkheid om zich te presenteren op een minimale oppervlakte van 10 vierkante meter - dit jaar maken 30 bedrijven gebruik van deze mogelijkheid, wat de diversiteit van het evenement verder vergroot. In het tweede jaar van deelname moet de grootte dan in de buurt komen van de standaardgrootte van 20 vierkante meter, wat de meeste deelnemers van vorig jaar voor het eerst deden. Christian Kasch: 'Het programma bewijst dat TRENDS UP WEST een incubator is voor de bedrijven van de toekomst en zo bijdraagt aan de vernieuwing van de sector consumentengoederen.'

Het 2025 voordeelpakket
De lifestyle beurs zal haar succesvolle themawerelden "Home, Deco & Fashion", "Gift & Paper", "Cook, Eat & Drink" en "Outdoor & Living" verder uitbouwen. De zaterdag blijft een hoogtepunt waar exposanten en hun partners in de retail tot in de late uurtjes kunnen feesten. Het prijsniveau blijft hetzelfde ondanks de gestegen bijkomende kosten: Exposanten kunnen bezoekerscodes kopen voor toegangskaarten voor de prijs van 10 euro, anders blijft de reguliere toegangsprijs 20 euro. Daarnaast is er nog eens 10 procent extra korting bij verschillende partnerhotels. Het servicepakket omvat ook gratis premium catering, van ontbijt en een heerlijke lunch tot koffie met gebak en - hopelijk passend bij de vroege zomertemperaturen - diepgevroren yoghurt.

Uitnodiging voor de TUW gemeenschap
\TRENDS UP WEST is meer dan alleen een B2B evenement - het is een evenement met esprit en charme, ondersteund door een groeiende gemeenschap. We nodigen alle belanghebbenden uit om samen met ons TRENDS UP WEST tot een succes te maken,' zegt Willo Blome (blomus), die TRENDS UP WEST samen met Florian Burghard (sompex) en Marco Hübecker (fleur ami) organiseert.

Terugblik 2024 en meer info
Met 240 merken en meer dan 3.000 vakbezoekers behaalde TRENDS UP WEST eind juni 2024 een zeer goed resultaat. 80 procent van de bezoekers beoordeelde het evenement als "interessant" of "zeer interessant".

Meer informatie:
TRENDS UP WEST
[email protected]
trendsupwest.nl

Publicatiedatum: