Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Stephan van Kruisselberge, CEO van Light & Living:

"We moeten ons voorbereiden op een steeds complexere wereld"

Light & Living heeft afgelopen jaar zowel uitdagingen als successen gekend. Het bedrijf uit Noordwijk, bekend om zijn uitgebreide assortiment van meer dan 10.000 interieurartikelen, opende onlangs zijn compleet vernieuwde showroom van 1300 m². CEO Stephan van Kruisselberge blikt terug op 2024 en kijkt vooruit naar 2025.


Stephan van Kruisselberge, CEO van Light & Living.

Voorbereiden op complexe wereld
"2024 was een wisselend jaar", trapt Stephan af. "We hebben enkele heel goede beurzen gedraaid en we zien dat veel van onze klanten na een moeilijk 2023 weer terugkomen. Dat is natuurlijk positief, maar we mogen niet vergeten dat de wereld om ons heen onvoorspelbaarder is geworden."

Het bedrijf had te maken met grotere uitdagingen op het gebied van regelgeving en hogere kosten, maar het heeft zijn weg gevonden. "Het kostenniveau in onze branche is structureel hoger geworden. Het is aan ons om te kijken hoe we deze kosten kunnen absorberen, zonder concessies te doen aan kwaliteit of service. Daar zetten we ons iedere dag volledig voor in", aldus Stephan, die hier op anticipeert. "We moeten ons voorbereiden op een steeds complexere wereld. En dat doen we dus ook."



Eerder dit jaar zei je "na regen komt zonneschijn". Is deze zonneschijn al te zien?
"Zeker, we zien de zonneschijn al", stelt Stephan. Het showroomevent in december was enorm succesvol, en we hebben al veel aanmeldingen voor de grote beurzen die eraan komen, zoals Maison&Objet in Parijs. Dat geeft ons het vertrouwen dat de markt weer aantrekt."

Wat verwacht je van 2025?
Stephan is optimistisch over de toekomst. "Ik zie hernieuwd enthousiasme bij retailers. Ze zijn weer op zoek naar nieuwe, verrassende collecties. En dat is precies waar we hen mee gaan verleiden. Wij maken geen producten die puur functioneel zijn, zoals pakken wasmiddel, maar mooie artikelen die de sfeer en uitstraling van een huis, kantoor of restaurant kunnen verbeteren. Dat blijft altijd aantrekkelijk voor consumenten."



Wat wil je retailers meegeven voor 2025?
"Vertrouwen", zegt Stephan resoluut. "Vertrouwen in elkaar, in onze industrie en in onze prachtige collecties. En optimisme. Hoe moeilijk de wereld ook is, zolang er huizen gebouwd worden, verhuisd wordt en verbouwd wordt, zullen mensen hun werkplek en thuis een fijne plek willen maken. Er liggen volop kansen, zeker nu."

Momenteel is Light & Living te vinden op de vakbeurs Maison&Objet in Parijs. De groothandel is te vinden in Hall 5A — Stand B54 - C53.

Meer informatie:
Light & Living
's-Gravendijckseweg 8
2201 CZ Noordwijk
+31 (0) 10 668 0131
[email protected]
www.light-living.com