Na een geslaagde lancering in Duitsland, zet Cloudpillo in 2025 zijn eerste stappen in de Britse markt. Na de successen in Nederland en een doorbraak in 2024 in Duitsland, is het Verenigd Koninkrijk de volgende halte voor het snelgroeiende slaapmerk van eigen bodem. Hierdoor wordt 2025 een belangrijk jaar voor het Nederlandse bedrijf met grote, internationale aspiraties.
Door hun innovatieve producten te combineren met een uitstekende klantenservice, weet het slaapmerk zich keer op keer te onderscheiden van de concurrentie. Cloudpillo begon in 2021 als start-up, maar heeft inmiddels al meer dan één miljoen kussens verkocht en 18.000 reviews op Trustpilot, met maar liefst een score van 4,6/5. Mede hierdoor heeft het slaapmerk veel vertrouwen om een groot marktaandeel te veroveren in buitenlandse markten.
Duits Succes als springplank
Cloudpillo ondernam in 2024 zijn eerste stappen buiten de nationale grenzen. Mede dankzij de erkenning in de populaire Duitse tv-show "Der Haushalts-Check" op de zender WDR, waar het innovatieve kussen als zeer positief beoordeeld werd, heeft het bedrijf een vliegende start gemaakt in Duitsland. Cloudpillo beschouwt het succes in Duitsland als een belangrijke mijlpaal, wat volgens hen pas het begin is van verdere groei.
Medeoprichter Lars van der Wijst zei hierover het volgende: "Het is ontzettend fijn dat onze producten in Duitsland zo goed ontvangen worden. Door het succes in Duitsland en Nederland voelen we ons gesterkt om onze activiteiten verder uit te breiden, om de mensen in andere landen ook de beste nachtrust van hun leven te geven."
Cloudpillo's uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk
De stap naar het VK is een logische gezien de slaapcultuur die veel gelijkenissen vertoont met die in Nederland. "Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders behoren tot de beste slapers ter wereld; een reputatie die we graag gebruiken om onze Britse buren ook van een betere nachtrust te voorzien", aldus van der Wijst.
Net zoals in Duitsland, zal het bedrijf eerst starten met enkel een gelokaliseerde versie van het beroemde Cloudpillo Original hoofdkussen. Dit betekent dat het kussen is aangepast naar formaten en regelgeving die geldt voor het Verenigd Koninkrijk. In Duitsland zijn gaandeweg al andere kussens toegevoegd, terwijl de introductie van non-pillow producten zoals toppers en matrassen ook al op de planning staat. Het bedrijf is van plan dezelfde succesformule te gebruiken voor de Britse markt.
Het team van Cloudpillo heeft zich de afgelopen maanden al uitgebreid voorbereid op de expansie naar de Britse markt. Het levensgrote kussen, dat luistert naar de naam "Claude" is samen met het team van Cloudpillo meermaals naar het Verenigd Koninkrijk afgereisd om kennis te maken met de markt, lokale bureaus te ontmoeten en het Britse publiek op een ludieke wijze kennis te laten maken met Cloudpillo.
Van droom tot internationaal slaapmerk
Wat ooit begon als een droom van twee jonge ondernemers in 2021, is uitgegroeid tot een internationaal slaapmerk met een omzet van 36 miljoen euro in het jaar. Door deze groei en een unieke strategie die stevig leunt op het ontwikkelen van innovatieve producten en implementeren van feedback van klanten, heeft Cloudpillo ook voor 2025 grootse plannen.
In slechts enkele jaren is het assortiment van het bedrijf uitgebreid van één kussen tot tientallen slaapproducten. Van matrassen tot aan beddengoed, en alles daar tussenin, kunnen klanten inmiddels terecht bij Cloudpillo. Het komende jaar zal het bedrijf zich focussen op het ontwikkelen van nieuwe, revolutionaire producten voor zowel de Nederlandse als internationale markt.
Meer informatie:
Cloudpillo
Reitscheweg 1
5232 BX 's-Hertogenbosch
www.cloudpillo.nl