Homefashion Group, het moederbedrijf van woonwinkels Leen Bakker en Kwantum, heeft in 2023 een daling in omzet ervaren, maar dankzij kostenbesparingen alsnog een positief resultaat behaald.
Omzetdaling in Nederland en België
De netto-omzet van het bedrijf daalde van 651 miljoen euro in 2022 naar 622 miljoen euro in 2023, volgens het voorlopige jaarverslag. In Nederland bedroeg de omzet 528 miljoen euro, een afname ten opzichte van de 554 miljoen euro in het voorgaande jaar. In België daalde de omzet van 97 miljoen naar 93,4 miljoen euro.
Positieve winstcijfers door kostenbesparing
Ondanks de lagere inkomsten realiseerde Homefashion Group een winst van 19,5 miljoen euro, een opmerkelijke verbetering vergeleken met het verlies van 25 miljoen euro in 2022. De winstgroei is vooral te danken aan een kostenbesparingsprogramma. Daarnaast bereikte het bedrijf een akkoord met de Belastingdienst over de resterende coronaschuld, wat bijdroeg aan het financiële herstel.
Meer informatie:
Homefashion Group
www.homefashiongroup.com