Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Diederik Kersten, CEO van Kersten BV:

"Als leverancier worden we steeds vaker betrokken bij seizoensgebonden presentaties"

Kersten BV heeft recent verschillende instore presentaties gerealiseerd, onder andere bij Eurofleur in Leusden en meerdere Intratuin-vestigingen. Deze projecten onderstrepen hoe op maat gemaakte winkelconcepten, afgestemd op de merkidentiteit en specifieke verkooppunten, bijdragen aan een unieke winkelbeleving.



Innovatie door samenwerking
Een onderscheidende winkelervaring ontstaat door voortdurende innovatie en nauwe samenwerking met ketenpartners. Diederik Kersten, CEO van Kersten BV, benadrukt het belang hiervan: "Tijdelijke of seizoensgebonden presentaties in winkels hebben als doel consumenten bewust te maken van specifieke producten en promoties. Wij als leverancier worden hierbij steeds vaker betrokken."

Kerstcollectie 2025: een inspirerend voorbeeld
De showroompresentatie van de kerstcollectie 2025 toont hoe deze aanpak in praktijk wordt gebracht. Kersten BV heeft gekozen voor een winkelstraatconcept, waarbij iedere 'winkel' binnen de straat een eigen, sterk uitgewerkt thema heeft. Voorbeelden hiervan zijn een Farm Shop en Deli Grocery.

Deze aanpak is verder uitgewerkt in het zogenoemde shop-in-shop-concept. Carola Van der Kooij licht toe: "Het shop-in-shop-concept is gebaseerd op een winkelstraat. Met klassieke winkels, zoals een bloemist, bakker of drogist. Deze sfeervolle winkeltjes kunnen geïnstalleerd worden bij de retailer. Net als in een echte winkel kun je er een verzameling van producten vinden. Vorig jaar pilot gedraaid en dit bleek erg succesvol te zijn, dus nu daadwerkelijke concept uitgerold. De vraag naar shop-in-shops komt vanuit de klant zelf. Ze worden op beurzen geïnspireerd en zijn vervolgens benieuwd naar de mogelijkheden."



Voordelen van conceptuele presentaties
Kersten laat weten dat de voordelen van deze conceptuele instore presentaties aanzienlijk zijn. De presentaties passen zich moeiteloos aan het beschikbare verkoopoppervlak aan en kunnen eenvoudig worden aangepast. Bovendien leidt de gezamenlijke ontwikkeling van winkelideeën tot inspirerende en onderscheidende opstellingen. Leveranciers spelen een grotere rol bij het behalen van verkoopresultaten, waardoor de presentatie perfect aansluit op de wensen van de retailer.

Waar eerdere collecties zich richtten op afzonderlijke producten, ligt dit jaar de nadruk op het overkoepelende concept. Specifieke producten versterken het thema en bieden inkopers een helder beeld van de mogelijkheden. Deze aanpak vergemakkelijkt het combineren van productcategorieën in eigen winkels en stimuleert creativiteit en inspiratie.

Meer informatie:
Kersten BV
Galvanibaan 14
3439 MG Nieuwegein
+31 30 60 01 800
[email protected]
www.kerstenbv.nl