Winkelketen Dille & Kamille wil jaarlijks vijf nieuwe winkels openen, maar ziet de mogelijkheden voor uitbreiding in de Benelux als beperkt. De focus komt daarom steeds meer te liggen op de Duitse markt, zegt CEO Hans Geels tegen De Tijd.
Foto: Dreamstime.
Expansiepotentieel in Duitsland
Met 51 winkels verdeeld over Nederland (28), Belgiƫ (15) en Duitsland (8), realiseert Dille & Kamille een jaaromzet van 100 miljoen euro. De afgelopen elf jaar opende de keten gemiddeld drie winkels per jaar, maar dat tempo wordt nu opgevoerd naar vijf vestigingen per jaar. In Belgiƫ is het groeipotentieel volgens Geels beperkt tot maximaal 25 winkels. Hoewel dit jaar nog een vestiging in Knokke wordt geopend en Oostende op de planning staat, verschuift de prioriteit naar Duitsland. Geels wijst op het grote groeipotentieel in Duitsland, dat met drie keer zoveel inwoners als de Benelux theoretisch ook drie keer zoveel mogelijkheden biedt.
Bron: De Tijd