Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bedrijf neemt ook voor het eerst deel aan Maison&Objet

Mirjam Snapper (Easy Sofa): 'Focus op Scandinavië en Frankrijk levert opmerkelijke resultaten op'

Aan het einde van het jaar blikken we met enkele ondernemers terug op het afgelopen jaar en kijken we vooruit naar wat komen gaat. Vandaag in de kijkers: meubelbedrijf Easy Sofa, dat mooie mijlpalen heeft mogen vieren in 2024, naast de uitdagingen die ze ook zeker gekend hebben in het afgelopen jaar. Wonen360 sprak met COO Mirjam Snapper.


V.l.n.r.: CFO Silke Hoevers, COO Mirjam Snapper en eigenaresse Sylwia van Verseveld.

Wat waren de belangrijkste mijlpalen en successen van het afgelopen jaar voor Easy Sofa?
''We hebben eigenlijk een prachtig jaar gehad, waarin de vele beurzen en huisshows die we gedaan hebben, het onbetwiste hoogtepunt vormden. Het jaar begon voor ons met een succesvolle IMM, waar we door het wegblijven van veel andere leveranciers zeer waardevolle nieuwe contacten opgedaan hebben, vooral op het gebied van de 'verre' export. Dit leverde veel directe sales op, wat een nieuwe manier van werken was voor onze organisatie. Erg leuk en leerzaam! 2024 is ook het jaar dat we onze volle focus op Scandinavië en Frankrijk hadden, en niet zonder resultaat.

Daarnaast hadden we meerdere huisshows in een volledig nieuw ingerichte showroom, en sloten we het beursjaar af met de altijd waardevolle Meubelbeurs Brussel. De afgelopen jaren hebben ons geleerd dat zulke contactmomenten niet altijd even vanzelfsprekend zijn, en daarom hebben we ook heel bewust gewoon met elkaar genoten van de interactie, hectiek en energie op- en rondom de beurzen en huisshows.''

Welke uitdagingen zijn jullie tegengekomen en hoe hebben jullie die aangepakt?
''Het was écht hard werken en het ging allemaal zeker niet vanzelf, maar door te blijven investeren in groots opgezette, rijk aangeklede stands en ontzettend veel nieuwe modellen, staken we dit jaar in ons segment echt boven het maaiveld uit, waardoor onze bestaande relaties ons omarmd hebben en veel nieuwe klanten ons hebben weten te vinden. Als het muntje eenmaal de goede kant opgevallen is, dan lijkt zo'n beslissing heel logisch, maar op het moment dat je 'ja' zegt tegen weer honderden meters duur beursoppervlak in een land waarvan de markt volledig ingestort is, of tegen 'kleur' in een beige landschap, dan hóóp je toch vooral dat je het bij het rechte eind hebt en alles goed uitpakt.''

Wat zijn jullie belangrijkste doelen en prioriteiten voor 2025?
''Volle kracht vooruit! We willen dicht bij onze klanten blijven met mooie nieuwe producten waar onze klanten net even hun eigen draai aan kunnen geven. Ook rollen we onze nieuwe stoelencollectie verder uit in 2025, wat een prachtige aanvulling op het bestaande Easysofa assortiment is. We bouwen ook flink aan onze interne organisatie om te kunnen blijven voldoen aan de eisen van de steeds kritischer wordende consument, waar onze klanten en dus wij mee te maken hebben. Hierbij begint het met de juiste mensen op de juiste plaats, en besteden we verder veel aandacht aan procesoptimalisatie en automatisering. Om het jaar meteen goed te op te starten nemen we deel aan de Maison&Objet in januari, waar we veel verwachten van het internationale speelveld. We zijn met de voltallige crew aanwezig en hebben echt zin in dit Franse avontuur!''



Welke trends en ontwikkelingen in de markt hebben invloed op jullie strategie voor het komende jaar?
''Het inspelen op de juiste vormtaal en kleuren is een speelveld waar wij ons heel comfortabel bij voelen, en hier zal duurzaamheid een belangrijk onderdeel van moeten en zullen gaan worden in 2025. Met de overname van Basta en onze samenwerking met een volledig 'groene' logistiek partner voor de B2C leveringen, hebben we hier de eerste stappen in de juiste richting gezet - en dit zullen we steeds meer uitbouwen.''

Wat hopen jullie dat er anders gaat volgend jaar dan dit jaar?
''Vanwege de afgenomen vraag in de markt is er veel productiecapaciteit beschikbaar, en dit resulteert nogal eens in onrealistische prijsstellingen en valse beloftes. Weinig duurzaam, maar wel verstorend in het marktproces en destructief voor de reguliere handel. Ook was 2024 geen goed 'outdoor' jaar, vooral door het slechte weer natuurlijk. Wij hebben een schitterende outdoor collectie met meerdere labels voor zowel het midden als middenhoge segment, en hier gaan we flink mee aan de slag in het nieuwe jaar.''

Meer informatie:
Easy Sofa
[email protected]
www.easysofa.com