Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Commercieel directeur Martijn Lutgerink van De Eekhoorn:

"We spelen allemaal een eigen belangrijke rol om de consument te voorzien in zijn behoeften"

In een jaar waarin de meubelbranche geconfronteerd werd met uitdagingen zoals een lage consumentenvraag en stijgende kosten, heeft De Eekhoorn Dutch Furniture, onder leiding van commercieel directeur Martijn Lutgerink, een opmerkelijke veerkracht en innovatief vermogen getoond. Ondanks de tegenwind heeft het bedrijf een belangrijke transitie doorgemaakt, gericht op innovatie, een sterk merk, en het welzijn van medewerkers en partners.


Commercieel directeur Martijn Lutgerink in het Experience Centre in Hoorn, poserend met stoffen in de hand bij de modulaire bank MOJO.

Lutgerink deelt dat, ondanks de moeilijke marktomstandigheden, de nieuwe strategie van De Eekhoorn zijn vruchten afwerpt. "Belangrijk hierin is blijven innoveren, het verdienmodel voor onze partners, het creƫren van een sterk merk en uiteraard ervoor zorgen dat we tevreden medewerkers hebben", legt hij uit. Deze pijlers lijken het fundament te vormen voor het succes van het bedrijf in deze uitdagende tijden.

Een van de grootste uitdagingen dit jaar was de lage consumentenvraag tijdens de zomerperiode. Desondanks heeft De Eekhoorn niet teruggedeinsd voor het lanceren van nieuwe producten. "Een dip is tijdelijk, innovatie blijvend", stelt Lutgerink, benadrukkend dat innovatie aan de kern staat van hun strategie.

Om te navigeren door de stijgende kosten, heeft De Eekhoorn zich gericht op het optimaliseren van de eigen kostenstructuur en het verhogen van de productiviteit door gerichte investeringen. "Tegelijkertijd ontkom je niet aan een prijsstijging naar de consument toe", geeft Lutgerink toe, wijzend op de realiteit van de huidige economische omstandigheden.

Reflecterend op de belangrijkste lessen van het afgelopen jaar, benadrukt Lutgerink het belang van vasthouden aan de kernwaarden van het bedrijf: innovatie, betrouwbaarheid, en een sterke bedrijfscultuur. "De ouderwetse spelregels zijn wat mij betreft nog steeds van kracht", zegt hij.

Voor de kerstperiode houdt Lutgerink het graag persoonlijk en traditioneel, met tijd voor familie, vrienden, en natuurlijk een bezoek aan de meubelwinkels van hun partners. Kijkend naar de toekomst, belooft 2025 een jaar van voortdurende innovatie en strategische ontwikkeling te zijn, met een focus op duurzaam geproduceerde producten uit hun eigen fabriek en het versterken van hun merkstrategie rondom WOOOD.

Tot slot, Lutgerink spreekt zijn bewondering uit voor iedereen in de branche. "Ik zie veel passie, kennis en kunde. We spelen allemaal een eigen belangrijke rol om de consument te voorzien in zijn behoeften", zegt hij, benadrukkend het belang van samenwerking en eerlijke prijsstelling in de industrie.

Met een blik vol optimisme en dankbaarheid sluit Martijn Lutgerink af: "Namens alle medewerkers van De Eekhoorn wensen wij iedereen een mooi kerstfeest en een succesvol 2025!"

Meer informatie:
De Eekhoorn Dutch Furniture
Hoofdkantoor, Experience Center & DC
Jan Tinbergenweg 1
1689 ZV Hoorn
[email protected]
www.deeekhoorn.com