Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marco de Waal van Rolluikdirect: Zonweringsbranche staat onder druk

"Fabrikanten en groothandels: stop met die jaarlijkse prijsverhogingen"

Marco de Waal, eigenaar van Rolluikdirect uit Mierlo, stelt dat de zonweringsbranche met financiële druk te kampen heeft. Volgens De Waal draait de branche omzetcijfers die ongeveer 20% lager liggen dan in het jaar 2023. Deze daling is voornamelijk te wijten aan de aanzienlijke prijsstijgingen van ongeveer 25% die de sector in de afgelopen drie jaar heeft ervaren, is hij van mening. "Ik roep fabrikanten en groothandels op te stoppen met verhogingen 'omdat we jaarlijks verhogen'."

De prijsstijgingen hebben volgens De Waal (zie foto) een kettingreactie veroorzaakt, waarbij verschillende leveranciers alweer prijsverhogingen tot bijna 5% hebben aangekondigd. Deze extra verhogingen zetten de marges van bedrijven binnen de branche nog verder onder druk.

De Waal benadrukt dat de zonweringsindustrie werkt met vaste prijspunten, die niet gemakkelijk aangepast kunnen worden. Een algemene prijsverhoging zou volgens hem leiden tot een nog grotere daling in omzet over het jaar 2025. In zijn oproep tot actie vraagt De Waal aan fabrikanten en groothandels om af te zien van de jaarlijkse prijsverhogingen. Hij benadrukt dat "de rek er wel zo'n beetje uit is" en pleit voor een gezamenlijke inspanning om de branche weer te laten bloeien.

De Waal's boodschap is duidelijk: het is tijd voor stabiliteit in prijsstelling om de toekomst van de zonweringsbranche veilig te stellen. Deze ontwikkelingen raken niet alleen de bedrijven binnen de branche, maar hebben ook gevolgen voor consumenten die te maken krijgen met de stijgende kosten van zonweringproducten.

Bron: LinkedIn