Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Matthijs Bakker en Raymond Klein van Livingfurn:

''Het aantal orders groeit gestaag, wat bewijst dat onze investering in innovatie zich terugbetaalt''

Het afgelopen jaar stond voor meubelgroothandel Livingfurn in het teken van verandering en vernieuwing. Zo hebben ze de complete collectie vernieuwd en een frisse, moderne identiteit gegeven. Deze transformatie heeft het bedrijf niet alleen een eigentijdse uitstraling gegeven, maar heeft ook gezorgd voor een sterke positionering in de markt.

''Onze nieuwe collecties, waarin stijl en functionaliteit hand in hand gaan, hebben enthousiaste reacties opgeleverd vanuit de markt. Het aantal orders groeit gestaag, wat bewijst dat onze investering in innovatie zich nu al terugbetaalt. Kortom, de basis voor duurzame groei is gelegd,'' vertellen Matthijs Bakker en Raymond Klein van Livingfurn.


Links Matthijs Bakker met rechts Raymond Klein.

Stijgende kosten
Het afgelopen jaar bracht voor de groothandel echter ook uitdagingen met zich mee. De stijgende containerkosten vormden een belangrijk obstakel. ''Als bedrijf willen we onze klanten altijd de beste waarde bieden zonder hen te belasten met stijgende kosten. Door strategisch en efficiënt in te kopen, hebben we deze uitdaging het hoofd geboden. Dit stelde ons in staat om de kostenstijging niet door te berekenen aan onze klanten, waardoor hun marges behouden bleven. Deze aanpak heeft de basis gelegd voor een stabiele en gezonde samenwerking, waarin wederzijds vertrouwen centraal staat.''

Ambitieus
Voor het komende jaar hebben Matthijs en Raymond ambitieuze doelen gesteld. ''We blijven bouwen op de solide basis die we in 2024 hebben gelegd en willen onze nieuwe look and feel verder ontwikkelen. Onze prioriteiten liggen bij het blijven verbeteren van onze systemen om naadloos aan te sluiten op de wensen en behoeften van onze klanten. Een efficiëntere organisatie leidt tot betere service, snellere processen en uiteindelijk een hogere klanttevredenheid.''

''Daarnaast zetten we in op internationale groei. Met name in landen als Frankrijk en Spanje zien we veel potentie. Onze collecties worden daar goed ontvangen en succesvol verkocht. Door onze aanwezigheid in deze markten uit te breiden, willen we een nog breder publiek bereiken en ons merk verder versterken.''

In beweging
De interieurmarkt blijft in beweging, en Livingfurn beweegt mee. Voor 2025 blijft de groothandel inzetten op trends die de afgelopen jaren terrein hebben gewonnen. Beige en bruine tinten blijven een belangrijke basis in onze meubelcollecties, omdat ze een tijdloze en warme uitstraling geven. Tegelijkertijd bouwen ze verder op het succes van combinaties met betonlook en glas, en worden nieuwe, kleurrijke varianten in ton-sur-ton tinten toegevoegd. Hiermee speelt Livingfurn in op de groeiende vraag naar diversiteit en persoonlijkheid in interieurdesign.

''De geplande veranderingen en verbeteringen brengen talloze voordelen met zich mee voor zowel klanten als medewerkers. Door de implementatie van geautomatiseerde systemen zullen klanten sneller en beter geïnformeerd worden. Het proces van bestellen tot levering wordt efficiënter, waardoor klanten minder tijd kwijt zijn aan administratief werk. Deze tijd kunnen zij besteden aan wat echt belangrijk is: het versterken van hun verkoop.

Bovendien profiteren klanten van onze hoge voorraadposities. Dankzij ons uitgebreide magazijn kunnen producten sneller worden geleverd, wat betekent dat de eindconsument eerder tevreden is. Dit verhoogt niet alleen de omzet van onze klanten, maar versterkt ook hun concurrentiepositie in de markt.

Voor onze medewerkers betekent deze efficiëntie een betere focus op groei en innovatie. Door minder tijd kwijt te zijn aan repetitieve taken, kunnen zij zich richten op strategische projecten en klantrelaties.''

Gezamenlijke toekomst
Livingfurn is klaar voor 2025. ''Met onze focus op innovatie, klantgerichtheid en internationale groei bouwen we samen met onze klanten en medewerkers aan een toekomst vol succes. We blijven investeren in kwaliteit, efficiëntie en trends om iedereen in onze keten – van leverancier tot eindklant – maximaal te laten profiteren van onze gezamenlijke inspanningen. Samen zorgen we voor een stijlvolle en succesvolle toekomst.''

Meer informatie:
Livingfurn
Matthijs Bakker
[email protected]
Raymond | Livingfurn
[email protected]
www.livingfurn.nl