Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marketingmanager Theo van Elk van vloerenleverancier:

'mFLOR heeft een intensief jaar achter de rug'

Het afgelopen jaar is voor vloerenleverancier mFLOR een periode van intensieve ontwikkeling en vernieuwing geweest. Marketingmanager Theo van Elk deelt in een vraaggesprek hoogtepunten, uitdagingen en toekomstplannen van het Gelderse bedrijf.


Theo van Elk (rechts) met collega Eric Hos in het magazijn van 5000 m², waar alle collecties ruim op voorraad liggen waardoor snel geleverd kan worden.

Hoe heeft mFLOR zich in het afgelopen jaar ontwikkeld?
"We hebben een intensief jaar achter de rug. Belangrijk voor het merk is de nieuwe uitstraling van het merk, inclusief logo, en nieuwe campagne dat geïntroduceerd is op InCoDa in september. Deze nieuwe uitstraling is (internationaal) goed ontvangen bij onze klanten, waarbij tevens de nieuwe winkelpresentatie als een zeer goede ontwikkeling is ervaren.

Mede door deze vernieuwing en de introductie van 3 nieuwe collecties hebben we het jaar positief kunnen afsluiten, waarbij de Nederlandse markt wel iets achtergebleven is bij de oorspronkelijke verwachtingen. Dit is gecompenseerd door groei in andere landen, zoals Duitsland en Oost-Europa.

Welke uitdagingen ben je in 2024 tegengekomen en hoe heb je deze aangepakt?
"De Nederlandse vloerenmarkt staat in 2024 onder druk en dit pakken we op door een verbeterde ondersteuning van onze dealers via de groothandel en de eigen mFLOR accountmanagers. Daarnaast helpt de hierboven vermelde vernieuwing van de uitstraling en de collectie hierbij.

In andere landen is er het afgelopen jaar een sterke uitbreiding geweest van de verkoopstaf voor mFLOR, hetgeen zorgt voor nieuwe klanten en extra omzet."

Hoe gaat mFLOR om met de stijgende kosten van personeel, materialen en logistiek
"mFLOR is altijd al een bedrijf geweest dat zo efficiënt mogelijk probeert te werken en dat hebben we in 2024 doorgezet. Uiteraard hebben wij ook te maken met hogere containerprijzen in 2024, maar dat geldt voor iedereen in de markt."

Wat zijn de belangrijkste lessen die je in het afgelopen jaar hebt geleerd?
"Zorg ervoor dat je als merk relevant en actueel blijft. Zowel in je merkuitstraling als in je collecties."

Ga je nog iets speciaals doen rond de kerstperiode?
"Met alle mFLOR-medewerkers (uit alle landen) genieten van een mooi kerstdiner. Het gebeurt niet vaak dat iedereen die bij mFLOR betrokken is aanwezig is, dus dat is altijd een speciaal moment."

Wat kunnen we in 2025 van mFLOR verwachten?
"We gaan door met verdere investeringen in ons internationaal netwerk en zullen ook nieuwe campagnes lanceren rondom het merk mFLOR. Zowel richting dealers als consument staan er extra activiteiten gepland en in de loop van het jaar komen er uiteraard een aantal noviteiten bij. De ingezette weg in 2024 zal verder doorontwikkeld worden."

Voor welke ondernemer heb je sympathie?
"Persoonlijk vind ik Pieter Zwart van Coolblue een heel inspirerende ondernemer. De klantgerichtheid van dit bedrijf is extreem en hij loopt altijd voorop (ook in de communicatie) om dit uit te stralen."

Meer informatie:
mFLOR
Koppelstraat 23
7391 AK Twello
www.mflor.com
www.solcora.com