Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met marketing- en productmanager Joost Heijnen

Groothandel INTR. mikt op versnelde groeiexpansie in 2025 met verhoogde slagkracht

2024 is voor groothandel INTR. een jaar van uitdagingen en successen geweest, vertelt marketing- en productmanager Joost Heijnen. "Ondanks een moeilijke start, vooral voor de vloerenafdeling in het eerste kwartaal, en aanhoudende marktuitdagingen, heeft INTR. zich sterk weten te positioneren door het lanceren van innovatieve collecties en het versterken van onze marktaanwezigheid door o.a. uitbreiding van het aantal INTR. Points. Maar het is nog steeds geen hosanna", concludeert Joost, die zelf al twaalf jaar bij de club zit. "Voor 2025 hebben we mooie plannen om onze groei te realiseren."


Joost Heijnen in de vestiging van INTR. Points Den Bosch, waar (ook) alles voor de parketteur verkrijgbaar is: van parket tot en met alle benodigdheden voor het leggen, afwerken, onderhouden én renoveren van de vloer.

Een van de hoogtepunten van het jaar was de introductie van de nieuwe laminaatcollectie Saffier, die nu ook beschikbaar is in een visgraatpatroon - een primeur voor INTR. "Deze collectie is met enthousiasme ontvangen op de InCoDa, een vakbeurs waar we graag staan, ook al was de opkomst in Gorinchem, net als bij andere exposanten, iets lager dan verwacht", geeft Joost aan. Daarnaast heeft INTR. de competitieve markt aangepakt met de lancering van een nieuwe PVC-collectie van Saffier, beschikbaar in zowel klik als plak en in de meest trendy decoren.

Saffier is een eigen vloerenmerk van INTR. met een eigen huisstijl, website, look & feel, display en presentatiekast. En dat alles passend in de eclectische woonstijl, waarbinnen 'alles' mag op het gebied van kleuren en stijlen. Saffier is een ultramatte vloer die inmiddels verkrijgbaar is in alle populaire delen. Dealers zijn enthousiast, vooral ook door de ruime winstmarge die erop zit.

Raamdecoratie
Op het gebied van raamdecoratie heeft INTR. bepaald niet stilgezeten. "Met de introductie van Motion Blinds, aangedreven door EVE Motion van Coulisse, biedt INTR. een innovatieve elektrische oplossing in raamdecoratie," verklaart Joost. Daarnaast is het salesteam voor raamdecoratie nu op volle sterkte. "We hebben drie specialisten door het land lopen, te weten Mirte de Groot, Henk Garrits en Mirank Boiten."

"Overigens hebben we nu het algemene sales team, dat het hele pakket aanbiedt, op de rit. Voor in het noorden hebben we Auke Lindeboom aangetrokken. In het westen is Virgil Greeve actief en in het zuiden Chris Bosch."

Altijd een INTR. Point in de buurt
Op het gebied van vernieuwing is het bedrijf niet alleen met collecties in de weer geweest. INTR. heeft ook geïnvesteerd in de uitbreiding van hun fysieke aanwezigheid met de opening van INTR. Points in Groningen en Beverwijk. "Deze locaties zullen in december operationeel zijn en begin 2025 feestelijk worden geopend. Ze zijn onderdeel van INTR.'s doel om een landelijke dekking te bereiken en dicht bij de klant te staan", benadrukt Joost.

Het click-and-collect systeem, beschikbaar in alle INTR. Points, "maakt het voor klanten mogelijk om direct te zien wat er op voorraad is, te bestellen en hun bestellingen klaar te laten zetten", vertelt Joost, wat INTR.'s inzet voor gebruiksgemak en efficiëntie onderstreept. "We beschikken straks over 12 lokale vestigingen. Dan zijn we er nog niet, want er zijn een aantal blinde vlekken in Nederland waar we ook graag lokaal aanwezig willen zijn. Ook de uitbreiding van de INTR. Points maakt deel uit van onze toekomstplannen."

Duurzaamheid en recycling
Duurzaamheid is een ander belangrijk thema voor INTR. "Zo kunnen klanten nu gratis lege emmers en cans bij de INTR. Points inleveren voor recycling via Recycle Easy, een gezamenlijk initiatief van INTR. en UZIN UTZ. Volgend jaar staat de introductie van een nieuw ecologisch product van ons label Saffier op de planning, gemaakt van duurzaam PVC dat ook PP-vrij is, wat de collectie niet alleen milieuvriendelijker maakt, maar ook 20% krasbestendiger en beter vlekbestendig dan traditionele vloerencollecties. Daarnaast is deze collectie zeer stabiel; je kunt zonder dilatatie 400 m² achter elkaar installeren."

"Op het gebied van raamdecoratie introduceren we Büsche Supreme", gaat Joost verder, "een luxe rolgordijn voorzien van een cassette en uitgevoerd in speciale stoffen. Ook dit gordijn is gemotoriseerd. Uniek in de handel, want alleen bij INTR. verkrijgbaar. De verwachting is dat dit product begin tweede kwartaal wordt uitgerold."

Directeur
In het achterliggende jaar is afscheid genomen van Jeroen de Zwart. Hij is min of meer opgevolgd door Gerben Bouwmeester. Hij was al directeur van Uzin Utz Nederland, waaronder groothandel INTR. valt. "De toekomst moet uitwijzen of hij die taak blijft behouden. Maar we kunnen stellen dat het alle partijen goed bevalt."

Herbert van den Heuvel is op dit moment actief als verkoopleider van zowel INTR. als bij UZIN UTZ voor de merken UZIN en PALLMANN. "Ook voor hem is het verkoopleiderschap bij INTR. naar alle waarschijnlijkheid een tijdelijke functie. Hij zet de structuur neer en optimaliseert de onderlinge samenwerkingen tussen INTR. en UZIN UTZ. "
Voor een nog betere ondersteuning in de markt voor de machines en gereedschappen van het merk Wolff is Nico Uitslag als Technisch Commercieel Adviseur aan de slag gegaan. Hij werkt zowel voor INTR. als voor Uzin Utz. "Hij heeft veel expertise in huis."

Positief
Al met al is INTR. hoopvol gestemd voor het komende jaar. "Mede dankzij de verwachte toename in woningbouw en daarbijbehorende verhuisbewegingen zien we een sterke basis voor onze nieuwe collecties en de samenwerking met UZIN UTZ gaat ervoor zorgen dat wij onze klanten nog beter kunnen bedienen.. We verwachten dan ook een significante groei in 2025", zegt Joost.

Met een breed aanbod aan vloertechnische en raamdecoratie producten en een uitgebreid salesteam, streeft INTR. ernaar dé groothandel te zijn die met je meedenkt, met de expertise om klanten persoonlijk te adviseren en altijd een INTR. Point in de buurt. Met daarbij de focus op zowel digitale vooruitgang als groei in het segment raamdecoratie, kijkt INTR. optimistisch naar de toekomst. "Als bedrijf zijn we klaar om de markt met vertrouwen tegemoet te treden en verdere groei in 2025 te realiseren."

Meer informatie:
INTR.
Hamburgweg 8
7418 ES Deventer
T 088-0204000
[email protected]
www.intr.nl