Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Moederbedrijf Temu verhoogt omzet én marketinguitgaven met zo'n 40%

PDD Holdings, het moederbedrijf van Temu, rapporteert een omzetgroei van 44% in het derde kwartaal van 2024, met een totale omzet van 14,1 miljard dollar. De operationele winst steeg met 46% naar 3,5 miljard dollar. Tegelijkertijd verhoogde het bedrijf zijn uitgaven aan marketing- en salesactiviteiten met 40%, wat resulteerde in een kostenpost van 4,3 miljard dollar.

De extra kosten werden voornamelijk toegeschreven aan intensievere promotie- en reclamecampagnes. Temu's groei wordt echter niet alleen met enthousiasme ontvangen. Het Nederlandse kabinet waarschuwde consumenten om goed na te denken voordat ze aankopen doen bij de e-commercegigant. Daarnaast wordt door de Europese Commissie onderzocht of Temu voldoet aan de vereisten van de Digitale Dienstenwet (DSA), die onder andere transparantie over verkopers en de veiligheid van producten eist. Consumentenorganisaties hebben zorgen geuit over de naleving van deze regels.

Meer informatie:
PDD Holdings
www.pddholdings.com

Publicatiedatum: