Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Temu geeft gas en lanceert derde businessmodel

Temu zet de volgende stap in haar groeistrategie en introduceert een nieuw businessmodel, waarmee het bedrijf zijn aanbod na de introductie van het 'fully-managed'- en 'semi-managed'-model verder diversifieert.

In het 'fully-managed' model bieden leveranciers hun producten aan in een magazijn van Temu, waarna Temu de verantwoordelijkheid neemt voor zowel de verkoop als de logistiek, waarbij de consument optreedt als importeur. Het 'semi-managed' model biedt leveranciers de mogelijkheid om hun producten naar het land of de regio van de consument te versturen, ze op te slaan in lokale magazijnen en vervolgens te leveren aan de klant. Hierbij verzorgt Temu het platformverkeer, de promotie, prijsstelling en de after-sales service.

Nu onthult Temu een revolutionair, open commissiemodel, vergelijkbaar met dat van Amazon, waarbij handelaren volledige controle krijgen over prijzen, aanbod en logistiek. Dit nieuwe model staat open voor elk Amerikaans merk of individuele verkoper die zich wil aanmelden om via Temu te verkopen, net op tijd voor het drukke vakantieseizoen. Chinese e-commerce platforms, waaronder Temu, staan op het punt om dit seizoen een aanzienlijk deel van de wereldwijde e-commerce verkopen buiten China in te nemen, met een verwachte groei van 21% oftewel $160 miljard, volgens Salesforce.

Modern Retail merkt op: "Dit maakt allemaal deel uit van Temu's nieuwe strategie om meer op Amazon te lijken door Amerikaanse merken aan te trekken die vanuit lokale magazijnen verzenden. Het is een verschuiving van het directe verzendmodel vanuit China, dat Temu's snelle groei heeft aangedreven en zelfs Amazon heeft geïnspireerd tot de lancering van hun nieuwe discountwinkel, Haul, die vorige week stilletjes in de VS werd gelanceerd. Voor Amazon zijn onafhankelijke handelaren een essentiële winstmotor, met vorig jaar $140 miljard aan verkopen. Door het aanmeldingsproces te vereenvoudigen, intensiveert Temu haar campagne om de verkopers aan te trekken die de concurrentiekracht van Amazon's e-commerce bedrijf voeden."

Bron: Modern Retail

Publicatiedatum: