Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
En geven meer uit

Meer Nederlanders doen mee aan Black Friday

Uit onderzoek van Motivaction onder meer dan 1.000 Nederlanders blijkt dat dit jaar meer consumenten van plan zijn om deel te nemen aan Black Friday. 36 procent van de ondervraagden zegt van plan te zijn tijdens de koopjesperiode te gaan winkelen, een stijging ten opzichte van 27 procent in 2023. Verwacht wordt dat uiteindelijk zo'n 30 procent daadwerkelijk mee zal doen, wat nog steeds een toename is ten opzichte van vorig jaar.



Daarnaast verwachten consumenten meer uit te geven tijdens Black Friday. De helft van de deelnemers aan het onderzoek geeft aan een inschatting te kunnen maken van hun uitgaven, met een gemiddeld bedrag van 378 euro, wat 15 procent meer is dan in 2023 (330 euro).

Motivaction wijst op een stijging in het besteedbare inkomen van consumenten, wat hen in staat stelt meer uit te geven. Ook blijkt uit cijfers van het CBS dat de bestedingen in Nederland, inclusief duurdere producten zoals elektronica en vakanties, in het afgelopen kwartaal zijn gestegen. Dit koopgedrag wordt ook tijdens Black Friday waargenomen.

Meer informatie:
Motivaction
www.motivaction.nl

Publicatiedatum: