Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sanitairwinkel.nl versterkt hybride winkelmodel met kleinere fysieke winkels

Sanitairwinkel.nl richt zich steeds meer op een hybride winkelmodel, waarbij de combinatie van een sterke webshop en fysieke winkels centraal staat. Directeur Erik van Laarhoven benadrukt in een interview met MIXonline dat consumenten doorgaans online oriënteren en vervolgens goed voorbereid naar de 17 fysieke winkels komen. Deze winkels, die nu kleiner zijn dan voorheen (gemiddeld 700 tot 1.000 m²), zijn vooral gericht op inspiratie en het bieden van advies over techniek en esthetica van producten.

In de coronaperiode was de omzetverdeling 65% online en 35% in fysieke winkels, maar tegenwoordig ligt deze verhouding dichter bij 45/55, met een groei in winkelbezoeken. Dit komt onder andere doordat het bedrijf meer winkels heeft en marketing zich steeds meer richt op het aantrekken van klanten naar de fysieke locaties. Van Laarhoven stelt dat dit hybride model de conversie in de winkel verhoogt, doordat het assortiment beter afgestemd is op de klantbehoeften en er direct advies wordt gegeven.



Bron: MIXonline

Meer informatie:
Sanitairwinkel.nl
www.sanitairwinkel.nl

Publicatiedatum: