Sanitairwinkel.nl richt zich steeds meer op een hybride winkelmodel, waarbij de combinatie van een sterke webshop en fysieke winkels centraal staat. Directeur Erik van Laarhoven benadrukt in een interview met MIXonline dat consumenten doorgaans online oriënteren en vervolgens goed voorbereid naar de 17 fysieke winkels komen. Deze winkels, die nu kleiner zijn dan voorheen (gemiddeld 700 tot 1.000 m²), zijn vooral gericht op inspiratie en het bieden van advies over techniek en esthetica van producten.
In de coronaperiode was de omzetverdeling 65% online en 35% in fysieke winkels, maar tegenwoordig ligt deze verhouding dichter bij 45/55, met een groei in winkelbezoeken. Dit komt onder andere doordat het bedrijf meer winkels heeft en marketing zich steeds meer richt op het aantrekken van klanten naar de fysieke locaties. Van Laarhoven stelt dat dit hybride model de conversie in de winkel verhoogt, doordat het assortiment beter afgestemd is op de klantbehoeften en er direct advies wordt gegeven.
Bron: MIXonline
Meer informatie:
Sanitairwinkel.nl
www.sanitairwinkel.nl