Natuzzi S.p.A., de Italiaanse fabrikant van gestoffeerde meubelen, rapporteerde een lichte omzetstijging in het tweede kwartaal van 2024, met een totale omzet van €84,4 miljoen - een stijging van 1% ten opzichte van het voorgaande jaar. Deze stijging deed zich voor ondanks de bredere uitdagingen in de luxemeubelmarkt als gevolg van de economische omstandigheden en verschuivingen in de consumentenbestedingen, vooral in Europa en de opkomende markten, waar de verkoop beïnvloed werd door inflatie en geopolitieke spanningen.
Een belangrijke factor in de veerkracht van Natuzzi was de expansie op de Noord-Amerikaanse markt, waar de verkoop met meer dan 15% steeg, ondersteund door de opening van nieuwe winkels en groei in het DOS-segment (Directly Operated Stores). Bovendien hebben de inspanningen van het bedrijf om de retail te transformeren, met inbegrip van herstructureringen en strategische verschuivingen om de operationele efficiëntie te verbeteren, een hogere brutomarge ondersteund, die steeg van 36,4% naar 38,1%.
Meer informatie:
Natuzzi
www.natuzzi.com