Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Pakket terugsturen kost een bedrijf tussen de 12,50 en 20 euro

Hoe een slim retourproces meer waarde creëert dan het ontmoedigen ervan

Rabobank benadrukt in haar visie op de retailsector dat webwinkels meer kunnen winnen met een efficiƫnt en klantgericht retourproces dan met het ontmoedigen van retouren. Olaf Zwijnenburg, sectormanager bij Rabobank, stelt dat het voorkomen van retouren beter werkt dan beperkingen opleggen. Volgens hem kunnen webwinkels retouren verminderen door bijvoorbeeld betere verpakkingen te gebruiken, zodat producten minder snel beschadigd raken. Daarnaast dragen gedetailleerde productinformatie en 3D-visualisaties bij aan het verminderen van verkeerde aankopen.

Ook Dirk Mulder wijst op de voordelen van het bewust maken van consumenten. Door klanten te informeren over de kosten en de milieubelasting van retourzendingen, worden ze gestimuleerd om zorgvuldiger te kopen, zonder dat dit als een verplichting wordt opgelegd. Zo kan een goed ingericht retourproces niet alleen kostenbesparend werken, maar ook bijdragen aan een duurzamer koopgedrag.



Bron: Ecommerce News

Publicatiedatum: