Het Duitse designbedrijf pulpo, opgericht door Ursula en Patrick L'hoste in 2006, staat voor de interactie tussen vorm en materiaal. In een interview met Interior Daily deelt Patrick inzichten in de ontwikkeling van pulpo, van de beginjaren met staal tot de wereldwijde uitbreiding. Het bedrijf heeft plannen om de Aziatische markt te betreden en kijkt uit naar nieuwe samenwerkingen voor Maison&Objet volgend jaar.
Links: Patrick en Ursula L'hoste. Rechts: nieuwe producten van pulpo, met vooraan een van Patrick's favoriete ontwerpen, de Alwa-tafel.
De vroege dagen van pulpo
Bij het bespreken van de geschiedenis van pulpo benadrukte Patrick dat het bedrijf zich in twee duidelijke fasen heeft ontwikkeld. "We hebben eigenlijk twee geschiedenissen", aldus Patrick. "We zijn in 2007 begonnen, en tot 2013 werkten we voornamelijk met staal. In 2013 heeft pulpo echter een belangrijke wending genomen door in samenwerking met designer Sebastian Herkner stukken in glas te creƫren. We zijn weggegaan van staal en hebben ons gericht op meer edele materialen, zoals steen, glas en keramiek." Deze verschuiving heeft zowel hun productlijn als hun klantenbestand opnieuw gedefinieerd.
pulpo at Maison&Objet.
Patrick merkte op dat de huidige markten uitdagingen een verschuiving teweegbrengen van traditionele retail naar projectmatige werkzaamheden, een trend die velen in de meubel- en designindustrieƫn ondervinden. "Europa is nog steeds onze grootste markt, maar we zien een lichte krimp. We werken steeds meer samen met interieurontwerpers aan maatwerkprojecten in plaats van ons te richten op winkels en resellers. Dit weerspiegelt wat er momenteel in de meubelmarkt gebeurt."
Lees hier het complete (Engelse) artikel.
Meer informatie:
pulpo
[email protected]
www.pulpoproducts.com