Het team van Maisons du Monde, dat onlangs zijn leiderschap heeft geherstructureerd, gaat door met het strategisch stroomlijnen van zijn processen om zich aan te passen aan de moeilijke marktomstandigheden. Het bedrijf maakte onlangs de resultaten voor het derde kwartaal bekend en kondigde aan dat het transformatieplan zou worden voortgezet.
De omzet in het derde kwartaal daalde met 14,3% op vergelijkbare basis (niet gecorrigeerd voor winkels die tijdens het kwartaal werden gerenoveerd), en eindigde met een veerkrachtigere maand september van -9,4%.
Foto: Dreamstime.
Transformatieplan loopt
Als onderdeel van de strategie voor financiële discipline heeft het bedrijf een kostenbesparingsdoelstelling van €45 miljoen tegen het einde van het jaar 2024 (voorraad- en investeringsvermindering op schema).
De renovatie van 20 winkels is voltooid en nog eens 41 winkels zijn momenteel bezig en zullen begin november klaar zijn, vóór het hoogseizoen. Er zijn ook nieuwe conceptwinkels geïntroduceerd die consistent beter presteren: 6 winkels met de meest vergelijkbare geschiedenis presteren dubbelcijferig beter dan vergelijkbare winkels en laten sinds de heropening een positieve omzetgroei zien ten opzichte van vorig jaar.
François-Melchior de Polignac, CEO van Maisons du Monde, licht toe: We blijven ons volledig inzetten om ons model te transformeren onder het Inspire Everyday plan en boeken goede vooruitgang ondanks de volatiele economische context. We hebben financiële discipline geïmplementeerd met rigoureus kostenbeheer en kascontrole. Onze inspanningen richten zich ook op de voortdurende verbetering van de klantervaring, de uitbreiding van ons winkelnetwerk samen met onze partners, en de versterking van de toegankelijkheid van ons aanbod terwijl we de operationele inefficiënties terugdringen.'
Hij vervolgt: 'De volledige impact van deze transformatie is in deze overgangsperiode nog niet zichtbaar, maar we hebben er alle vertrouwen in dat dit in de komende kwartalen duidelijker zal worden. De band met onze klanten herstellen is een prioriteit, niet in het minst door de lancering van ons allereerste loyaliteitsprogramma, Ma Maison du Monde, begin oktober. Dit programma is ontworpen voor en door onze klanten en weerspiegelt ons streven om unieke en persoonlijke ervaringen te creëren en tegelijkertijd de emotionele band met ons inspirerende, toegankelijke en duurzame merk te versterken'.
Meer informatie:
Maisons du Monde
www.maisonsdumonde.com