Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzetdaling voor lampenfabrikant Signify door zwakke markt China

Lampenproducent Signify heeft in het derde kwartaal te maken gekregen met een omzetdaling als gevolg van een zwakke markt in China. De kwartaalomzet kwam uit op €1,54 miljard, wat een afname van 6,8% betekent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De gemiddelde analistenprognoses, verzameld door het bedrijf zelf, waren gericht op een omzet van €1,64 miljard.

De daling in omzet van Signify is voornamelijk zichtbaar in de professionele markt en de sector voor conventionele verlichting. Naast de tegenvallende prestaties in China, was er ook een zwakke vraag vanuit de Europese markt. Dat meldt Het Financieele Dagblad (FD).



Het gecorrigeerde resultaat voor rentebetalingen, belastingen en afschrijvingen (ebita) bedroeg €161 miljoen, wat 8,7% lager is dan het jaar ervoor. Dit resultaat ligt ook iets onder de gemiddelde prognose van €163 miljoen. De onderneming, die een voortzetting is van de vroegere lichtdivisie van Philips, handhaaft de verwachting dat de ebitamarge aan de onderkant van de bandbreedte van 10% tot 10,5% zal uitkomen. In het derde kwartaal lag de ebitamarge op 10,5%, vergeleken met 10,7% in dezelfde periode vorig jaar.

Daarnaast heeft de onderneming haar personeelsbestand met bijna 2.000 werknemers teruggebracht tot 30.159. Deze daling is te wijten aan een lagere productie en een eerder ingezette herstructurering. Het bedrijf heeft al langer te maken met een afnemende vraag en heeft eind vorig jaar maatregelen aangekondigd om de marges te verbeteren. Deze reorganisatie is de zoveelste sinds de afsplitsing van Philips in 2014.

Vorig jaar schrapte Signify de producent al ongeveer 2.700 van de 35.000 banen en in januari dit jaar nog eens 1000. Ook werd de functie van commercieel directeur opgeheven. De herstructureringsmaatregelen moeten naar verwachting €200 miljoen per jaar opleveren, met het zwaartepunt van de besparingen in de tweede helft van 2024.

Bron: FD

Publicatiedatum: