Sawiday, het bedrijf achter de online platforms Sanitairwinkel.nl, Badkamerwinkel.nl, en installatievakwinkel.nl, heeft onlangs Badkamerwinkel.nl overgenomen van IGM. Rob van Laarhoven, directeur van Sawiday, legt aan MIX Online uit dat deze strategische zet is gemaakt om het netwerk van fysieke winkels uit te breiden en de online en offline verkoop te optimaliseren.
Rob van Laarhoven van Sawiday.
Badkamerwinkel.nl, dat ook fysieke winkels omvatte, werd aanvankelijk opgericht door IGM als antwoord op de groeiende e-commerce markt. Van Laarhoven stelt: "Sterker nog, ons belang lag eigenlijk alleen in de fysieke winkels, de e-commerce linken we door naar onze eigen webshop." Deze winkels zijn strategisch gelegen in gebieden waar Sawiday zijn eigen aanwezigheid wil versterken, zoals in Nieuwegein, Wateringen en Amsterdam Amstel.
Het belang van fysieke winkels in het retailconcept van Sawiday is evident. Van Laarhoven wijst erop dat de conversie in winkels hoger ligt dan online, waar consumenten vaak al goed geïnformeerd zijn voordat ze een showroom bezoeken. "We zien dat winkels tegenwoordig kleiner kunnen dan voorheen. Nu zoeken we naar 700 tot 1.000 m²," voegt hij toe. De focus ligt meer op inspiratie en advies dan op uitgebreide productpresentaties.
Lees hier het complete interview.