In mei 2022 schaften Cindy en haar man een hoog-laag keuken aan bij Hummel Keukens, die geschikt zou zijn voor Cindy's rolstoelgebruik. Het systeem maakt het mogelijk om het keukenblad in hoogte aan te passen, zodat zowel zij als haar man comfortabel kunnen koken. De verwachtingen waren hoog, maar problemen doken al snel op na de installatie in september van dat jaar. Dat meldt de Belbus van BNNVARA, die zich inzet voor consumenten die problemen hebben met bedrijven.
Foto ter illustratie: Dreamstime.
Tijdens de montage bleek het granieten keukenblad niet compatibel met het hoog-laag systeem. Dit leidde tot een scheve plaatsing en aanhoudende storingen bij het verstellen van het blad. Ondanks dat zowel het werkblad als de apparatuur onder de garantie vielen, verliep de communicatie met Hummel Keukens moeizaam. Toen Cindy in december 2022 contact opnam voor een oplossing, werd haar verteld dat een monteur langs zou komen. Kort daarna vernam zij echter dat het bedrijf mogelijk zou worden overgenomen.
De situatie werd verwarrender toen Hummel Keukens aangaf te zijn overgenomen, terwijl het nieuwe bedrijf verklaarde dat er geen sprake was van een overname en dat de klachten bij Hummel zelf moesten worden ingediend. Dit liet Cindy zonder duidelijk aanspreekpunt en de keukenproblemen bleven onopgelost.
Met hulp van de Belbus, een consumentenprogramma dat bemiddelt bij klachten, kwam er uiteindelijk beweging in de zaak. Hummel Keukens gaf aan bereid te zijn om de situatie aan te pakken, zonder echter inhoudelijk te reageren op camera. Er werd afgesproken dat een nieuw keukenblad en een nieuwe achterwand zouden worden geïnstalleerd, waarbij alle eerdere problemen grondig zouden worden nagekeken.
Meer informatie:
De Belbus | BNNVARA
[email protected]
www.bnnvara.nl