Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

BAUR Group richt Europese Vereniging van Retailers op

Om haar toekomst in een uitdagende markt te versterken, is de BAUR Group van plan een geïntegreerde en synergetisch georganiseerde Europese vereniging van retailers binnen de Otto Group op te richten. Deze vereniging zal meer dan drie miljoen klanten bedienen in de vier Europese markten: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland. Het leiderschap van deze nieuwe vereniging zal worden gevormd door het driehoofdige managementteam van de BAUR Group, bestaande uit Stephan P. Elsner als CEO, Achim Güllmann, voorheen werkzaam bij Otto Austria Group, als CFO, en Eric Haverkort, Managing Director van OTTO Nederland, die binnenkort als COO zal toetreden. De toevoeging aan de raad van bestuur zal naar verwachting rond de jaarwisseling plaatsvinden.


Eric Haverkort bekleedt de functie van Chief Operating Officer (COO) van de BAUR Group. Daarnaast blijft hij ook de Managing Director van OTTO Nederland.

De drie Otto Group-bedrijven — BAUR Group, Otto Austria Group en OTTO Nederland — zullen hun samenwerking intensiveren en een nieuwe Europese retailvereniging onder de vlag van de BAUR Group creëren. In een steeds uitdagender markt willen zij nieuwe groei- en omzetkansen ontsluiten door expertise en sterke punten te bundelen. Het doel is om de concurrentiekracht van de verschillende merken in dit veeleisende marktsegment aanzienlijk te verbeteren. De respectieve merken blijven actief in hun thuismarkten: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland, waar gezamenlijk meer dan drie miljoen klanten worden bediend.

Een belangrijke factor voor de toekomstige levensvatbaarheid van de vereniging zal de efficiëntie van processen en organisatorische workflows over de grenzen heen zijn. Dit is van bijzonder belang, gezien de aanhoudende zwakke economische ontwikkelingen in Europa, die ook tot uiting komen in het consumentenvertrouwen en de handel.

"In een uitdagende concurrerende omgeving grijpen we de kans aan om een sterke en toekomstbestendige groep op te richten met de synergetisch georganiseerde, geïntegreerde Europese vereniging van retailers, die verdere groeikansen zal ontsluiten," zegt Kay Schiebur, lid van de Raad van Bestuur van de Otto Group. "Ik ben ook blij dat Eric Haverkort de managementstructuur van de BAUR Group zal aanvullen. Eric heeft de Otto Group en de retailsector al jarenlang goed gekend. Bij OTTO Nederland heeft hij bewezen in staat te zijn om businessmodellen succesvol te transformeren en het bedrijf te begeleiden van een postorderbedrijf naar een e-commerce onderneming."

Eric Haverkort is sinds 1998 verbonden aan OTTO Nederland, dat onder andere woon-, slaap- en tuinproducten verkoopt, en trad in 2004 toe tot het managementteam, waar hij geleidelijk verantwoordelijkheden op zich nam voor logistiek, klantenservice, IT en kredietbeheer. Voorafgaand aan zijn functie bij OTTO werkte hij meerdere jaren bij Philips Electronics in Nederland en België, waar hij verantwoordelijk was voor nieuwe bedrijfsgebieden, waaronder B2C-verkoop via online kanalen.

De ondernemingsverantwoordelijkheid voor de BAUR Group ligt bij een driehoofdige managementteam: Stephan P. Elsner als CEO, Achim Güllmann als CFO en Eric Haverkort als COO. Eric Haverkort blijft ook de leiding houden over OTTO Nederland, terwijl de Otto Austria Group onder leiding van Harald Gutschi staat.

Stephan P. Elsner: "Het marktomgeving zal de komende tijd voor retailers zeer moeilijk blijven door verschillende factoren. Onder één dak zullen we in de toekomst intensief samenwerken om synergieën, gedeelde sterktes en mogelijkheden te benutten. De BAUR Group bestaat bijna 100 jaar en een van haar sterktes is altijd geweest zich te ontwikkelen en moeilijke zakelijke beslissingen te nemen door processen en strategische richtingen aan te passen aan de marktomstandigheden."

Meer informatie:
OTTO Nederland
www.otto.nl

OTTO Group
www.ottogroup.com

Publicatiedatum: