In de wereld van slaapcomfort is innovatie de sleutel tot succes. Dit wordt eens te meer bewezen door G&G Sales International, het Helmondse bedrijf achter de gerenommeerde merken Norma en Caresse, die onder de naam Diamant Slaapcomfort opereren. Aan de vooravond van Meubelbeurs Brussel, deelt marketingmanager Michael van Rooij zijn enthousiasme over de nieuwste ontwikkelingen binnen hun collecties. "Rondom de beurs in Brussel hebben alle merken nieuws, dat geldt zeker ook voor ons," begint Van Rooij. "Zowel Caresse als Norma hebben heel wat nieuws te melden."
Marketingmanager Michael van Rooij met eigenaar Maarten van der Linden.
Het bedrijf, dat bekend staat om zijn kwalitatief hoogwaardige slaapcomfortproducten, heeft duidelijk niet stilgezeten. "De Norma-collecties zijn goed aangeslagen. Dealers geven positieve feedback, dat resulteert in doorplaatsen van meerdere modellen en collecties. Dit is met name te danken aan de kwaliteit, de relatief eenvoudige montage zonder problemen en de hoge marge op de Norma-collecties. En last but not least speelt ook de marketing een belangrijke rol. Daarnaast zijn de collecties eenvoudig te begrijpen en daardoor te verkopen voor zowel de doorgewinterde slaapvoorlichter als de startende parttimer in het weekend", legt Van Rooij uit.
Verder is de vernieuwing binnen de Caresse Silver-collectie een van de hoogtepunten. "Deze collectie is helemaal op de schop gegaan, met vele nieuwe modellen die onderweg zijn. Dit betekent niet alleen nieuwe modellen, maar ook veel nieuwe stoffen en poten in de collectie", legt Van Rooij uit. Deze nieuwe toevoegingen zullen tegen het einde van het jaar beschikbaar zijn.
Nieuwe stoffen
Ook bij Norma is er veel nieuws onder de zon. "Zo hebben we een voetbord met tv-lift toegevoegd aan de collectie. Verder zijn in de Timeless-collectie vele nieuwe stoffen bijgekomen," vertelt Van Rooij. "En zoals diegene die Norma reeds kennen, is het geen nieuws dat al deze stoffen bij de prijs inbegrepen zijn." Dit beleid van geen meerprijs voor extra keuzemogelijkheden is iets waar Norma trots op is en wat de collectie onderscheidt in de markt. "We hebben de actie van plaatsingsvoordelen voor nieuwe dealers verlengd vanwege het succes."
Wat die Timeless-actie precies inhoudt, is hier te zien.
Goed geluisterd naar onze klanten
Een andere significante ontwikkeling is te vinden in de Norma Hotel Chique-collectie. "Daar is goed naar de vele Norma Hotel Chique-dealers geluisterd en op aanraden ervoor gekozen om de collectie ook anders op te bouwen. Dit maakt het veel eenvoudiger om door de mogelijkheden te navigeren en een keuze te maken," legt Van Rooij uit. Deze gebruiksvriendelijke benadering heeft al zichtbaar tot betere resultaten geleid.
"Ook extra brede en hoge hoofdborden zijn nu eenvoudig te configureren", gaat hij verder. "Verder hebben we een nieuw model dat past in de huidige trend. Daarnaast geven we bij afname van een Hotel Chique-model een prachtige lichtreclame cadeau! Geïnteresseerden kunnen hiervoor naar de voorwaarden vragen.
We hebben een grote voorraad Hotel Chique-modellen en verlenen daar grote kortingen op." Voor een complete impressie van de modellen van de Hotel Chique collectie kun je op deze link klikken.
Competitieve prijsstelling
De Norma matrassencollectie is ook uitgebreid met de nieuwe Elite matrassenlijn. "De uitstraling van de matrassen is zoals men van Norma gewend is en het comfort is ongeëvenaard in deze prijsklasse," zegt Van Rooij trots. Met een competitieve prijsstelling en een ongekende kwaliteit en comfort, belooft de Elite collectie een succes te worden.
Voor de Norma dealers is er nog een extra voordeel. "Er is een enorme marge voor de Norma-dealer", benadrukt Van Rooij, dat ongetwijfeld muziek in de oren is van de verkooppunten. Met al deze vernieuwingen en verbeteringen zet G&G Sales International/Diamant Slaapcomfort sterke stappen vooruit in de markt van slaapcomfort.
Meer informatie:
Diamant Slaapcomfort
Nijverheidsweg 4
5705 BN Helmond
Norma
[email protected]
www.norma.nl
Caresse
[email protected]
www.caresseboxsprings.nl